הבדלים בין גרסאות בדף "חובת אישה בהבאת ביכורים"

(עריכה)
שורה 20: שורה 20:
*נשים פטורות רק במצוות עשה שהזמן גרמא שבין אדם למקום כמו תפילין ולימוד תורה. לעומת זאת מצוות שהם בין אדם לחבירו נשים חייבות גם אם זה מצווה שהזמן גרמא. ומצוות ביכורים זה מצווה שבין אדם לחבירו כיוון שנותנים את הביכורים לכהן ('''שו"ת חדוות יעקב''' קמה לז).  
*נשים פטורות רק במצוות עשה שהזמן גרמא שבין אדם למקום כמו תפילין ולימוד תורה. לעומת זאת מצוות שהם בין אדם לחבירו נשים חייבות גם אם זה מצווה שהזמן גרמא. ומצוות ביכורים זה מצווה שבין אדם לחבירו כיוון שנותנים את הביכורים לכהן ('''שו"ת חדוות יעקב''' קמה לז).  


*אפשר ליישב על פי מה שכתב התוס' ('''חולין''' קג ב) שהפסוק מקיש בין החיוב של הבאת ביכורים לציווי לא תבשל גדי בחלב אימו. מכאן למדו חכמים שכמו שנשים מחויבות באיסור בשר וחלב כך חייבות בהבאת ביכורים ('''מעיין החכמה''' קלז)  
*אפשר ליישב על פי מה שכתב התוס' ('''חולין''' קג ב) שהפסוק מקיש בין החיוב של הבאת ביכורים לציווי לא תבשל גדי בחלב אימו. מכאן למדו חכמים שכמו שנשים מחויבות באיסור בשר וחלב כך חייבות בהבאת ביכורים ('''מעיין החכמה''' עמוד קלז)  


'''ביכורים לא מצוות עשה שהזמן גרמא'''
'''ביכורים לא מצוות עשה שהזמן גרמא'''
553

עריכות