553
עריכות
(←סיכום הדעות: הוספת מקור) |
מ (←סיכום הדעות: תקלדה) |
||
שורה 35: | שורה 35: | ||
רע"א, הטורי אבן, הגרי"ח זוננפלד, שו"ת חדוות יעקב ומעיין החכמה, סוברים שזו מצווה מדאורייתא גם לנשים, ואילו דעת המנחת חינוך שביכורים אצל נשים זה גזירת חכמים. | רע"א, הטורי אבן, הגרי"ח זוננפלד, שו"ת חדוות יעקב ומעיין החכמה, סוברים שזו מצווה מדאורייתא גם לנשים, ואילו דעת המנחת חינוך שביכורים אצל נשים זה גזירת חכמים. | ||
ומשמע מלשון הרמב"ם (הלכות ביכורים ד | ומשמע מלשון הרמב"ם (הלכות ביכורים ד ב) כדעה שזו מצווה מדאורייתא לנשים, אלא שזו לא מצוות עשה שהזמן גרמא, ומהחינוך משמע שזו מצוות עשה שהזמן גרמא ולכן הנשים פטורות מדאורייתא וחייבות מדרבנן. |
עריכות