הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 64 בתים ,  18:05, 2 במאי 2022
שורה 299: שורה 299:
*ע"מ לצאת ידי חובה, יש לשמוע כל מילה ומילה, ולא לדלג בכלל{{הערה|'''הררי קודש''' ע"פ '''פמ"ג''' רפב מ"ז סק"ב}}.
*ע"מ לצאת ידי חובה, יש לשמוע כל מילה ומילה, ולא לדלג בכלל{{הערה|'''הררי קודש''' ע"פ '''פמ"ג''' רפב מ"ז סק"ב}}.
*נוהגים שאדם חשוב יעלה לתורה, למפטיר זכור, וכן נתפשט המנהג{{הערה|'''ליקוטי מהר"ם''' בשם '''שערי שמים''', ומביא שה'''גר"א''' היה נוהג לעלות}}.
*נוהגים שאדם חשוב יעלה לתורה, למפטיר זכור, וכן נתפשט המנהג{{הערה|'''ליקוטי מהר"ם''' בשם '''שערי שמים''', ומביא שה'''גר"א''' היה נוהג לעלות}}.
*כתב ב'''פרמ"ג''' (תרפ"ה מ"ז סק"ב), שאם קראו פרשת זכור בלא ברכת התורה, לא יצאו ידי חובת קריאת זכור, שכיון שברכת התורה היא מצוה מדאורייתא, א"כ הרי היא מעכבת בקריאת פרשת זכור אם לא בירך לפניה (אלא שכתב שמספיק לזה מה שבירך ברה"ת בבוקר).
*כתב ב'''פרמ"ג''' ([https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41247&st=&pgnum=356 תרפ"ה מ"ז סק"ב]), שאם קראו פרשת זכור בלא ברכת התורה, לא יצאו ידי חובת קריאת זכור, שכיון שברכת התורה היא מצוה מדאורייתא, א"כ הרי היא מעכבת בקריאת פרשת זכור אם לא בירך לפניה (אלא שכתב שמספיק לזה מה שבירך ברה"ת בבוקר).
*הזכירה היא בכל לשון ('''שאג"א''' יג).
*הזכירה היא בכל לשון ('''שאג"א''' יג).


553

עריכות