הבדלים בין גרסאות בדף "השמעה והרהור בקריאת שמע וברכות"

שורה 28: שורה 28:
ה'''רמב"ם''' בהלכות קריאת שמע {{רמבם|קריאת שמע|ב|ח|ב' ח'}} לא כותב במפורש מה הדין של מי שמהרהר, הוא כותב רק ש"צריך להשמיע לאוזנו" אבל לא מבאר מה הכוונה להשמיע לאוזנו.
ה'''רמב"ם''' בהלכות קריאת שמע {{רמבם|קריאת שמע|ב|ח|ב' ח'}} לא כותב במפורש מה הדין של מי שמהרהר, הוא כותב רק ש"צריך להשמיע לאוזנו" אבל לא מבאר מה הכוונה להשמיע לאוזנו.
{{ש}} אולם בברכות {{רמבם|ברכות|א|ז|א' ז'}} כותב שגם מי שמהרהר - יוצא ידי חובה בדיעבד.
{{ש}} אולם בברכות {{רמבם|ברכות|א|ז|א' ז'}} כותב שגם מי שמהרהר - יוצא ידי חובה בדיעבד.
(בברכות הרמב"ם כותב במפורש שלא יוצאים ידי חובה על ידי הרהור וצ"ע)
{{ש}} ונחלקו האחרונים מה דעתו בקריאת שמע,
* ה'''יד פשוטה''' מביא שגם בקריאת שמע הוא סובר שהרהור כדיבור ויוצא ידי חובה בדיעבד.
* ה'''כסף משנה''', '''רבינו מנוח''' ועוד - מביאים שבקריאת שמע הוא סובר שלא יוצא ידי חובה בדיעבד (כמו רוב הראשונים), ומחלק ביניהם (להמשיך)
 
==== פסיקת הלכה ====
==== פסיקת הלכה ====
ה'''טור''' {{טור|או"ח|סג|סג}} וה'''שולחן ערוך''' {{שו"ע|או"ח|סג|ס"ג ג'}} פוסקים שמי שמהרהר לא יוצא ידי חובה.
ה'''טור''' {{טור|או"ח|סג|סג}} וה'''שולחן ערוך''' {{שו"ע|או"ח|סג|ס"ג ג'}} פוסקים שמי שמהרהר לא יוצא ידי חובה.