הבדלים בין גרסאות בדף "השהיית קדרה על הכירה מערב שבת"

שורה 88: שורה 88:
ה'''גר"א בשנות אליה'''ו(פ"ג מ"א) חולק על התוס'פת שבת וכתב שמועילה הקטימה אפי' על מקצת הגחלים, ומשמע בדבריו שקטימה מועילה אפי' אם קטם רק חלק מהגחלים. וכ"כ ב'''תפארת ישראל''' שקטימה מועילה על חלק מהגחלים כיון שעל ידי זה שמצנן חלק מהגחלים יזכור שלא לחתות .
ה'''גר"א בשנות אליה'''ו(פ"ג מ"א) חולק על התוס'פת שבת וכתב שמועילה הקטימה אפי' על מקצת הגחלים, ומשמע בדבריו שקטימה מועילה אפי' אם קטם רק חלק מהגחלים. וכ"כ ב'''תפארת ישראל''' שקטימה מועילה על חלק מהגחלים כיון שעל ידי זה שמצנן חלק מהגחלים יזכור שלא לחתות .


==שהיית תבשיל שלא הגיע לבן דרוסאי על כירה גרוף.==
==שהיית תבשיל שלא הגיע לבן דרוסאי על כירה גרופה.==


כותבים ה'''תוס'''' (לז. ד"ה אא"ב לז: ד"ה שמע מינה) שההיתר של שהייה בכירה גרופה וקטומה זה אפי' בתבשיל שלא נתבשל כל צרכו וכן במצטמק ויפה לו, וכן כתב ה'''רא"ש'''(פר"ג סי' א) בשם '''רבנו יונה''' וכן כתב ה'''רמב"ן''' (לו: ד"ה גמרא הא).
כותבים ה'''תוס'''' (לז. ד"ה אא"ב לז: ד"ה שמע מינה) שההיתר של שהייה בכירה גרופה וקטומה זה אפי' בתבשיל שלא נתבשל כל צרכו וכן במצטמק ויפה לו, וכן כתב ה'''רא"ש'''(פר"ג סי' א) בשם '''רבנו יונה''' וכן כתב ה'''רמב"ן''' (לו: ד"ה גמרא הא).
4

עריכות