הבדלים בין גרסאות בדף "הקניית דבר שלא בא לעולם"

()
שורה 31: שורה 31:
השואל בשו"ת '''נודע ביהודה''' (תניינא אה"ע נד) סבר שמועיל, אך הנוב"י דחה דבריו. מאידך בשו"ת '''רא"ס מרגליות''' השיג על הנוב"י, והסכים עם השואל.  
השואל בשו"ת '''נודע ביהודה''' (תניינא אה"ע נד) סבר שמועיל, אך הנוב"י דחה דבריו. מאידך בשו"ת '''רא"ס מרגליות''' השיג על הנוב"י, והסכים עם השואל.  
==== גמירות דעת של שניהם ====
==== גמירות דעת של שניהם ====
ב'''תוספתא''' נדרים (ו ז): "בית זה הקדש לכשאקחנו לא אמר כלום". מכיון שמדובר בהקדש, ודאי לא שייך לומר שיש חיסרון בסמיכות הדעת של הקונה, ומביא מכך ראיה הרב יחזקאל אברמסקי חזון יחזקאל נדרים בהערה במילואים (עמוד מא), שיש משמעות גם לגמירות הדעת של המקנה. כסברא זו שהחיסרון הוא בגמירות הדעת הן של המוכר והן של המקנה, כתבו גם ה'''קרן אורה''' יבמות (צב ב) ד"ה ולאחר, ושו"ת '''מהר"ם שיק''' יו"ד (שפח), וכן משמע שדעת '''הגר"ש רוזובסקי''' בשיעורי רבי שמואל כרך ז (עמודים רכז- רכח).


== מקרים בהם יש דיון אם מועיל להלכה קניין בדבר שלא בא לעולם ==
== מקרים בהם יש דיון אם מועיל להלכה קניין בדבר שלא בא לעולם ==