הבדלים בין גרסאות בדף "הפסק בין ברכה לאכילה"

אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
                                                                           '''הפסק בין ברכה לאכילה'''
                                                                           '''הפסק בין ברכה לאכילה'''
יש לחלק נושא זה לשלושה חלקים '''א'''. 1) הפסק בדברים שלא מעין הסעודה 2)ודברים מעין הסעודה. '''ב'''. פרטים באיסור אכילה קודם שיתן לבהמתו (אכילה, שתיה, שבת, בהמת חבירו, קטן או בהמה). '''ג'''. דברי הרמ"א.
יש לחלק נושא זה לשלושה חלקים '''א'''. 1) הפסק בדברים שלא מעין הסעודה 2)ודברים מעין הסעודה. '''ב'''. פרטים באיסור אכילה קודם שיתן לבהמתו (אכילה, שתיה, שבת, בהמת חבירו, קטן או בהמה). '''ג'''. דברי הרמ"א.
'''א1'''. הפסק בדברים שלא מעין הסעודה.
'''א1'''. הפסק בדברים שלא מעין הסעודה.
הגמרא בברכות(מ ע"א) מביאה מחלוקת לגבי סוגי ההפסק בין ברכה לאכילה: '''רב''' - אם הבוצע אמר לחברו, לפני שטעם מהפרוסה, "טול מפרוסת הברכה", אע"פ שסח בינתיים אין זה הפסק ואינו צריך לחזור ולברך. אך אם אמר להביא לפניו מלח או ליפתן, הוי הפסק וצריך לחזור ולברך.
הגמרא בברכות(מ ע"א) מביאה מחלוקת לגבי סוגי ההפסק בין ברכה לאכילה: '''רב''' - אם הבוצע אמר לחברו, לפני שטעם מהפרוסה, "טול מפרוסת הברכה", אע"פ שסח בינתיים אין זה הפסק ואינו צריך לחזור ולברך. אך אם אמר להביא לפניו מלח או ליפתן, הוי הפסק וצריך לחזור ולברך.
'''רבי יוחנן''' – אפילו אם אמר להביא לפניו מלח וליפתן אינו צריך לחזור ולברך, אך אם אמר לתת מאכל לבהמתו הוי הפסק וצריך לחזור ולברך.
'''רבי יוחנן''' – אפילו אם אמר להביא לפניו מלח וליפתן אינו צריך לחזור ולברך, אך אם אמר לתת מאכל לבהמתו הוי הפסק וצריך לחזור ולברך.