הבדלים בין גרסאות בדף "הפסקה בקריאת שמע"

הוסרו 70 בתים ,  16:44, 16 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
(הנחת תפילין וציצית)
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13a.16-21 ברכות יג ע"א]|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13b.26-14a.6 ברכות יג ע"ב], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.14a.20-14b.10 ברכות יד ע"א], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.21b.2-7 ברכות כא ע"ב]||[https://www.sefaria.org.il/Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.15-16 קריאת שמע ב טו-טז]|[https://www.sefaria.org.il/Shulchan_Arukh%2C_Orach_Chayim.66 או"ח סימן ס"ו]}}
{{מקורות|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13a.16-21 ברכות יג ע"א]|[https://www.sefaria.org.il/Berakhot.13b.26-14a.6 ברכות יג ע"ב], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.14a.20-14b.10 ברכות יד ע"א], [https://www.sefaria.org.il/Berakhot.21b.2-7 ברכות כא ע"ב]||[https://www.sefaria.org.il/Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.15-16 קריאת שמע ב טו-טז]|[https://www.sefaria.org.il/Shulchan_Arukh%2C_Orach_Chayim.66 או"ח סימן ס"ו]}}
מתי מותר לאדם הקורא קריאת שמע או הלל להפסיק כדי לומר שלום ולהשיב או כדי לומר דברים שבקדושה? בשביל מה מותר להפסיק?
מתי מותר לאדם הקורא קריאת שמע להפסיק כדי לומר שלום ולהשיב או כדי לומר דברים שבקדושה? בשביל מה מותר להפסיק?


== הדין במשנה ובגמרא ==
== הדין במשנה ובגמרא ==
שורה 40: שורה 40:
== הפסקה בה' אלהיכם אמת ==
== הפסקה בה' אלהיכם אמת ==
=== מחלוקת ראשונים ===  
=== מחלוקת ראשונים ===  
בגמרא <small>([https://www.sefaria.org.il/Berakhot.14a.21 ברכות יד.])</small> מובאת דעת ר' יהודה שבין ויאמר לאמת ויציב לא יפסיק, ונפסק בגמרא ובראשונים שהלכה כר' יהודה.<br>
בגמרא {{בספריא|Berakhot.14a.21|ברכות יד.}} מובאת דעת ר' יהודה שבין ויאמר לאמת ויציב לא יפסיק, ונפסק בגמרא ובראשונים שהלכה כר' יהודה.<br>
נחלקו הראשונים בהבנת דברי ר' יהודה:
נחלקו הראשונים בהבנת דברי ר' יהודה:
* ה'''רמב"ם''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.17 הלכות ק"ש פ"ב הי"ז])</small> מפרש שלא יפסיק - הכוונה כמו שבאמצע לא יפסיק, כלומר שכן מפסיק בשביל לשאול מפני היראה ולהשיב מפני הכבוד.
* ה'''רמב"ם''' {{בספריא|Mishneh_Torah%2C_Reading_the_Shema.2.17|הלכות ק"ש פ"ב הי"ז}} מפרש שלא יפסיק - הכוונה כמו שבאמצע לא יפסיק, כלומר שכן מפסיק בשביל לשאול מפני היראה ולהשיב מפני הכבוד.
* '''רבינו יונה''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rif_Berakhot.8a.2?lang=he&p2=Rabbeinu_Yonah_on_Berakhot.8a.2&lang2=he ח. מתני])</small> , וה'''תוספות'''  פירשו שלא יפסיק - הכוונה שלא יפסיק בכלל. אפילו בשביל דברים שבאמצע אפשר להפסיק בשבילם.<br>
* '''רבינו יונה''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rif_Berakhot.8a.2?lang=he&p2=Rabbeinu_Yonah_on_Berakhot.8a.2&lang2=he ח. מתני])</small> , וה'''תוספות'''  פירשו שלא יפסיק - הכוונה שלא יפסיק בכלל. אפילו בשביל דברים שבאמצע אפשר להפסיק בשבילם.<br>
* ה'''רא"ש''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rosh_on_Berakhot.2.8.1 פסקי הראש ב ח])</small> מסתפק ופוסק שלא יפסיק כלל - אלא אומר אמת ויציב ואח"כ יפסיק כמו באמצע פרק, כי אין להפסיק אלא במילת אמת.<br>
* ה'''רא"ש''' <small>([https://www.sefaria.org.il/Rosh_on_Berakhot.2.8.1 פסקי הראש ב ח])</small> מסתפק ופוסק שלא יפסיק כלל - אלא אומר אמת ויציב ואח"כ יפסיק כמו באמצע פרק, כי אין להפסיק אלא במילת אמת.<br>