הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 67 בתים ,  23:37, 8 ביוני 2016
שורה 231: שורה 231:
'''רבינו ירוחם''' (תולדות אדם וחוה כג ב) כתב שלדעת '''הרי"ף''' דין זה קיים בכל מקרה, אפילו אם בית הדין כפה את הבעל להוציא את אשתו. '''הרי"ף''' עצמו כותב שדין זה שייך במקרה בו הוציאה הבעל בעדי דבר מכוער. לדעת '''הרי"ף''' אין מוציאין אישה מבעלה אלא בעדי טומאה, על כן לא מובן מהיכן מדייק זאת '''רבינו ירוחם'''.
'''רבינו ירוחם''' (תולדות אדם וחוה כג ב) כתב שלדעת '''הרי"ף''' דין זה קיים בכל מקרה, אפילו אם בית הדין כפה את הבעל להוציא את אשתו. '''הרי"ף''' עצמו כותב שדין זה שייך במקרה בו הוציאה הבעל בעדי דבר מכוער. לדעת '''הרי"ף''' אין מוציאין אישה מבעלה אלא בעדי טומאה, על כן לא מובן מהיכן מדייק זאת '''רבינו ירוחם'''.
===שיטת רוב הראשונים===
===שיטת רוב הראשונים===
'''רבינו ירוחם''', '''הרא"ש''', '''ר"ת''', '''הריטב"א''' (ד"ה אמר רב ששת), ורוב הראשונים סוברים שבמידה והוציאה בית דין מבעלה, בכל מקרה תצא מן הבועל, אפילו הקול נפסק באמצע.  
'''רבינו ירוחם''', '''הרא"ש''', '''ר"ת''', '''הריטב"א''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40902&st=&pgnum=22 ד"ה אמר רב אשי]), ורוב הראשונים סוברים שבמידה והוציאה בית דין מבעלה, בכל מקרה תצא מן הבועל, אפילו הקול נפסק באמצע.  
'''הריטב"א''' מגיה את הגמרא וגורס: "והוציאה" ולא "והוציאוה", היות והביטוי: "והוציאוה" מדבר על בית דין שמוציא אישה מבעלה, ובמקרה כזה אין נפקא מינה אם האישה נשאת לאחר לפני שנשאת לנטען.
'''הריטב"א''' מגיה את הגמרא וגורס: "והוציאה" ולא "והוציאוה", היות והביטוי: "והוציאוה" מדבר על בית דין שמוציא אישה מבעלה, ובמקרה כזה אין נפקא מינה אם האישה נשאת לאחר לפני שנשאת לנטען.
===פסיקת ההלכה ברמב"ם ובשולחן ערוך===
===פסיקת ההלכה ברמב"ם ובשולחן ערוך===
'''הרמב"ם''' (סוטה ב טו) ו'''השו"ע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47 יא ב]) פסקו דין זה במידה והוציאה הבעל בעדי כיעור.  
'''הרמב"ם''' (סוטה ב טו) ו'''השו"ע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47 יא ב]) פסקו דין זה במידה והוציאה הבעל בעדי כיעור.  
165

עריכות