הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 165 בתים ,  20:56, 2 ביוני 2016
שורה 220: שורה 220:
'''הריטב"א''' מגיה את הגמרא וגורס: "והוציאה" ולא "והוציאוה", היות והביטוי: "והוציאוה" מדבר על בית דין שמוציא אישה מבעלה, ובמקרה כזה אין נפקא מינה אם האישה נשאת לאחר לפני שנשאת לנטען.
'''הריטב"א''' מגיה את הגמרא וגורס: "והוציאה" ולא "והוציאוה", היות והביטוי: "והוציאוה" מדבר על בית דין שמוציא אישה מבעלה, ובמקרה כזה אין נפקא מינה אם האישה נשאת לאחר לפני שנשאת לנטען.
===פסיקת ההלכה ברמב"ם ובשולחן ערוך===
===פסיקת ההלכה ברמב"ם ובשולחן ערוך===
'''הרמב"ם''' (סוטה ב טו) ו'''השו"ע''' (יא ב) פסקו דין זה במידה והוציאה הבעל בעדי כיעור.  
'''הרמב"ם''' (סוטה ב טו) ו'''השו"ע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47 יא ב]) פסקו דין זה במידה והוציאה הבעל בעדי כיעור.  
'''הט"ז''' (ה), '''הח"מ''' (ט), ו'''הב"ש''' (ט), הסבירו שדין זה נאמר לשיטת הרמב"ם, המוציא אישה מבעלה רק בעדי טומאה. הכלל הוא שבכל מקרה שאין כופין את הבעל להוציא את אשתו, אם נשאת לאחר לפני נישואיה עם הנטען- לא תצא. כלל זה תקף לכל שיטות הפוסקים האחרות.
'''הט"ז''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47 ה]), '''הח"מ''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47 ט]), הסבירו שדין זה נאמר לשיטת הרמב"ם, המוציא אישה מבעלה רק בעדי טומאה. הכלל הוא שבכל מקרה שאין כופין את הבעל להוציא את אשתו, אם נשאת לאחר לפני נישואיה עם הנטען- לא תצא. כלל זה תקף לכל שיטות הפוסקים האחרות.
 
===התראת בית דין===
===התראת בית דין===
'''הרא"ש''' (שות הרא"ש לב ג) פוסק שאם התרו בנטען שלא ישאנה, ועבר על הוראת בי"ד ונשאה- כופין אותו לגרשה. דין זה של הרא"ש מופיע ב'''טור''' (אבן העזר קמא), והובא להלכה ב'''פרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=46 יא ח]).
'''הרא"ש''' (שות הרא"ש לב ג) פוסק שאם התרו בנטען שלא ישאנה, ועבר על הוראת בי"ד ונשאה- כופין אותו לגרשה. דין זה של הרא"ש מופיע ב'''טור''' (אבן העזר קמא), והובא להלכה ב'''פרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=46 יא ח]).
165

עריכות