הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

הוסרו 178 בתים ,  20:35, 2 ביוני 2016
שורה 45: שורה 45:


===שאילתות דרב אחאי===
===שאילתות דרב אחאי===
'''רב אחאי גאון''' בשאילתות [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21680&st=&pgnum=89 (פנחס, קנב{{הערה|כך בהוצאה המקושרת. בחלק מההוצאות השאילתא מופיעה בפרשת בלק, ובחלקם היא ממסופרות כשאילתא קלד}})], אומר שאם יש דבר מכוער וקלא דלא פסיק מוציאים בין מהבעל ובין מהבועל. שיטה זו נראית לכאורה תמוהה מאוד, ונגד כל מהלך הגמרא שראינו. '''ר"ת''' '''והרא"ש''' חולקים בביאור דברי השאילתות ונציג כעת את גישותיהם.
'''רב אחאי גאון''' בשאילתות [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21680&st=&pgnum=89 (פנחס, קנב)], אומר שאם יש דבר מכוער וקלא דלא פסיק מוציאים בין מהבעל ובין מהבועל. שיטה זו נראית לכאורה תמוהה מאוד, ונגד כל מהלך הגמרא שראינו. '''ר"ת''' '''והרא"ש''' חולקים בביאור דברי השאילתות ונציג כעת את גישותיהם.
====ר"ת אליבא דהשאילתות====
====ר"ת אליבא דהשאילתות====
'''ר"ת''' (הובא ברא"ש ובבית יוסף. לא מופיע בספר הישר). סובר אליבא דרב אחאי גאון, שכשרב כשהוא אומר "ובעדים" הוא מתכוון לעדי דבר מכוער. הברייתא תועמד כשיטת רבי, שמוציא אישה מבעלה אפילו רק בראיית הבעל את הדבר המכוער.  
'''ר"ת''' (הובא ברא"ש ובבית יוסף. לא מופיע בספר הישר). סובר אליבא דרב אחאי גאון, שכשרב כשהוא אומר "ובעדים" הוא מתכוון לעדי דבר מכוער. הברייתא תועמד כשיטת רבי, שמוציא אישה מבעלה אפילו רק בראיית הבעל את הדבר המכוער.  
165

עריכות