הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 177 בתים ,  22:13, 7 במאי 2016
שורה 198: שורה 198:
===גיפוף ונישוק===
===גיפוף ונישוק===
גיפוף ונישוק נחשבים אף הם לדבר מכוער, כך ב'''ירושלמי''', ב'''רמב"ם''' וב'''שו"ע'''.  
גיפוף ונישוק נחשבים אף הם לדבר מכוער, כך ב'''ירושלמי''', ב'''רמב"ם''' וב'''שו"ע'''.  
מדברי '''הרא"ם''' (כה) נראה שדין זה קיים גם כאשר אין חשש שאירעה זנות ממשית ביניהם. '''הח"מ''' (ג) מסתפק האם יש צורך שהכיעור יתרחש לאחר ייחוד, או שדי בכך שיש כיעור ביניהם.'''הנודע ביהודה''' (תניינא קנט) מכריע שהיות ויש ספק בדברי '''הח"מ''', לא נוציא אישה מבעלה בשל כך. מדבריו נראה שהוא עצמו סובר שהכיעור צריך להיות לאחר סתירה. ה'''פתחי תשובה'''(אה"ע יא ז) מביא בשם ה'''ישועות יעקב''' (קג) כדברי '''הנודע ביהודה''' עצמו.
 
מדברי '''הב"ש''' (ה) נראה שצריכה להיות ייחוד לפני הכיעור. בדבריו הוא מסביר שהיות ועצם הייחוד הוא קלקול, אנו תולים שהכיעור מעיד על זנות ממשית. מדבריו יוצא שבלי ייחוד- לא נתלה שהכיעור מעיד על זנות, ולא נוציא אותה מבעלה בכך.
==דבר מכוער בלא חשש זנות==
 
מדברי '''הרא"ם''' (כה) נראה שדין דבר מכוער קיים גם כאשר אין חשש שאירעה זנות ממשית ביניהם. '''הח"מ''' (ג) מסתפק האם יש צורך שהכיעור יתרחש לאחר ייחוד, או שדי בכך שיש כיעור ביניהם.'''הנודע ביהודה''' (תניינא קנט) מכריע שהיות ויש ספק בדברי '''הח"מ''', לא נוציא אישה מבעלה בשל כך. מדבריו נראה שהוא עצמו סובר שהכיעור צריך להיות לאחר סתירה. ה'''פתחי תשובה'''(אה"ע יא ז) מביא בשם ה'''ישועות יעקב''' (קג) כדברי '''הנודע ביהודה''' עצמו.
 
מדברי '''הב"ש''' (ה) נראה שצריכה להיות ייחוד לפני הכיעור. בדבריו הוא מסביר שהיות ועצם הייחוד הוא קלקול, אנו תולים שהכיעור מעיד על זנות ממשית. מדבריו יוצא שבלי ייחוד- לא נתלה שהכיעור מעיד על זנות, ולא נוציא אותה מבעלה בכך. וכך מופיע ב'''אפי זוטרי''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8448&st=&pgnum=108 ט]).


==הפסק נישואין==
==הפסק נישואין==
165

עריכות