הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 340 בתים ,  21:57, 7 במאי 2016
שורה 134: שורה 134:


'''הדרישה''' עצמו, מדייק מדברי הרמב"ם אחרת, וסובר שאם הקול אינו יוצא על הכיעור, צריך היה הרמב"ם לכתוב: "וגם רננו העיר עליה..." היות והרמב"ם משתמש בביטוי: "במה דברים אמורים", הוא מכליל את הקול בדין עדי הכיעור. יוצא מזה שהרמב"ם סובר כשיטת הטור. כדברי '''הדרישה''' ו'''הטור''' נכתב בספר '''הר המור''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=842&st=%D7%A2%D7%93%D7%99+%D7%9B%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8&pgnum=42&hilite= (לג)], ובספר '''פרשת מרדכי''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1314&st=&pgnum=119 (ח)].  
'''הדרישה''' עצמו, מדייק מדברי הרמב"ם אחרת, וסובר שאם הקול אינו יוצא על הכיעור, צריך היה הרמב"ם לכתוב: "וגם רננו העיר עליה..." היות והרמב"ם משתמש בביטוי: "במה דברים אמורים", הוא מכליל את הקול בדין עדי הכיעור. יוצא מזה שהרמב"ם סובר כשיטת הטור. כדברי '''הדרישה''' ו'''הטור''' נכתב בספר '''הר המור''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=842&st=%D7%A2%D7%93%D7%99+%D7%9B%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8&pgnum=42&hilite= (לג)], ובספר '''פרשת מרדכי''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1314&st=&pgnum=119 (ח)].  
שו"ת '''בית יהודה''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=588&st=&pgnum=112 יט]) העלה שגם לדעת מהרש"ל אם יצא קלא סתם, אין צורך לבדוק אחריו האם הוא יצא מחמת העדים. אולם אם התברר שהוא יצא מחמת העדים- הוא לא חשיב קלא.


'''הב"ח''' (ג) מעמיד את הטור כשיטת '''המהרש"ל''' (שו"ת לג), בה הקול יוצא שלא מחמת עדי הכיעור.
'''הב"ח''' (ג) מעמיד את הטור כשיטת '''המהרש"ל''' (שו"ת לג), בה הקול יוצא שלא מחמת עדי הכיעור.
165

עריכות