הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 3 בתים ,  22:41, 8 ביוני 2016
שורה 124: שורה 124:
==פסיקת ההלכה בשולחן ערוך==
==פסיקת ההלכה בשולחן ערוך==
'''השולחן ערוך''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= (אבן העזר, יא א)],  פוסק '''כרי"ף''' וכ'''רמב"ם''', שאישה יוצאת מבעלה רק בעדי טומאה. אולם, אם הוציאה בעדי כיעור וקלא דלא פסיק, ונשאה הנטען, אם אין לה בנים מהנטען- תצא. ואם יש  לה בנים ממנו- לא תצא.
'''השולחן ערוך''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= (אבן העזר, יא א)],  פוסק '''כרי"ף''' וכ'''רמב"ם''', שאישה יוצאת מבעלה רק בעדי טומאה. אולם, אם הוציאה בעדי כיעור וקלא דלא פסיק, ונשאה הנטען, אם אין לה בנים מהנטען- תצא. ואם יש  לה בנים ממנו- לא תצא.
מדברי '''השולחן ערוך''' נראה שאפילו בראיית הבעל וקלא דלא פסיק, תצא האישה מהנטען. אולם '''הגר"א''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= ו]), מגיה את דברי השו"ע, ומפרש שמדובר רק בעדי כיעור ולא בראיית הבעל.
מדברי '''השולחן ערוך''' נראה שאפילו בראיית הבעל וקלא דלא פסיק, תצא האישה מהנטען. אולם '''הגר"א''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= ו]), מגיה את דברי השו"ע, ומפרש שמדובר רק בעדי כיעור ולא בראיית הבעל.
'''הרמ"א'''מביא את שיטת הרא"ש כ-"יש אומרים". ופוסק שבמקרה של קלא דלא פסיק, אפילו בלא ראיית הבעל, אלא רק בעד אחד- תצא מן הנטען, אם אין לה בנים ממנו. '''החלקת מחוקק''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47&hilite= (ו)] '''והט"ז''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= א]) השיגו עליו בדין זה, היות ול'''רא"ש''' אין חילוק בין הבעל לבועל, וכאן מציג '''הרמ"א''' חילוק ביניהם. '''הבית שמואל''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= (ד)] מסביר ש'''הרמ"א''' עשה כעין פשרה בין כל שיטות הראשונים, ושיטתו היא אכן שיטה מחודשת.
 
'''הרמ"א''' מביא את שיטת הרא"ש כ-"יש אומרים". ופוסק שבמקרה של קלא דלא פסיק, אפילו בלא ראיית הבעל, אלא רק בעד אחד- תצא מן הנטען, אם אין לה בנים ממנו. '''החלקת מחוקק''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=47&hilite= (ו)] '''והט"ז''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= א]) השיגו עליו בדין זה, היות ול'''רא"ש''' אין חילוק בין הבעל לבועל, וכאן מציג '''הרמ"א''' חילוק ביניהם. '''הבית שמואל''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45&hilite= (ד)] מסביר ש'''הרמ"א''' עשה כעין פשרה בין כל שיטות הראשונים, ושיטתו היא אכן שיטה מחודשת.


==עדות דבר מכוער==
==עדות דבר מכוער==
165

עריכות