הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 84 בתים ,  22:54, 2 ביוני 2016
שורה 157: שורה 157:
'''השאילתות''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21680&st=&pgnum=89 (פנחס, קנב)] הזכיר רק את שלושת מיני הכיעור המופיעים בבבלי,  ועל פי '''האבני נזר''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1346&st=&pgnum=78 לח ג]) השאילתות סובר שרק בהם מוציאים אישה מבעלה.  
'''השאילתות''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21680&st=&pgnum=89 (פנחס, קנב)] הזכיר רק את שלושת מיני הכיעור המופיעים בבבלי,  ועל פי '''האבני נזר''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1346&st=&pgnum=78 לח ג]) השאילתות סובר שרק בהם מוציאים אישה מבעלה.  


'''הרמב"ם''' (אישות כד טו), פוסק את דברי הירושלמי בדין היוצאות בלא כתובה, אולם ניתן להסתפק האם דינים אלו שייכים גם להוצאת אישה מבעלה, כפי שראינו.
'''הרמב"ם''' ([http://hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=4&hilchos=22&perek=24&halocha=15&hilite= אישות כד טו]), פוסק את דברי הירושלמי בדין היוצאות בלא כתובה, אולם ניתן להסתפק האם דינים אלו שייכים גם להוצאת אישה מבעלה, כפי שראינו.


'''השו"ע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45 אבן העזר יא א]) מכריע שאין לחלק בין הירושלמי לבבלי, שלא כשיטת המאירי.
'''השו"ע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14398&st=&pgnum=45 אבן העזר יא א]) מכריע שאין לחלק בין הירושלמי לבבלי, שלא כשיטת המאירי.
165

עריכות