165
עריכות
שורה 12: | שורה 12: | ||
בפירוש הגמרא נחלקו הראשונים והאחרונים מהקצה אל הקצה, בעיקר סביב השאלות הבאות: באלו תנאים ניתן להוציא אישה מבעלה, האם יש הבדל בין הבעל לבועל בכפייה זו, ממי ילדיה של האישה שהוזכרו בברייתא, ואילו עדים רב מצריך. | בפירוש הגמרא נחלקו הראשונים והאחרונים מהקצה אל הקצה, בעיקר סביב השאלות הבאות: באלו תנאים ניתן להוציא אישה מבעלה, האם יש הבדל בין הבעל לבועל בכפייה זו, ממי ילדיה של האישה שהוזכרו בברייתא, ואילו עדים רב מצריך. | ||
להבנת הסוגיא, נקדים ונסביר בקצרה מספר מונחים מרכזיים בדברי הראשונים: '''הבעל''' הוא בעלה הראשון של האישה, '''הבועל''' או '''הנטען''' הוא הנחשד בזנות.<BR/> '''דבר מכוער''' הוא דבר שמעלה חשד סביר שהתרחשה זנות בין הנטען לאישה.<BR/> '''עדי טומאה''' הם עדים שראו זנות ממשית בין האיש לאישה, '''עדי דבר מכוער''' מעידים על ראיית דבר מכוער.<BR/> '''קלא דפסיק''' זוהי רכילות שיצאה בעיר על המקרה והוכחשה, '''קלא דלא פסיק'''- זוהי רכילות שיצאה ולא התבטלה. | להבנת הסוגיא, נקדים ונסביר בקצרה מספר מונחים מרכזיים בדברי הראשונים: <BR/>'''הבעל''' הוא בעלה הראשון של האישה, '''הבועל''' או '''הנטען''' הוא הנחשד בזנות.<BR/> '''דבר מכוער''' הוא דבר שמעלה חשד סביר שהתרחשה זנות בין הנטען לאישה.<BR/> '''עדי טומאה''' הם עדים שראו זנות ממשית בין האיש לאישה, '''עדי דבר מכוער''' מעידים על ראיית דבר מכוער.<BR/> '''קלא דפסיק''' זוהי רכילות שיצאה בעיר על המקרה והוכחשה, '''קלא דלא פסיק'''- זוהי רכילות שיצאה ולא התבטלה. | ||
בביאור חלק מדברים אלו נחלקו הראשונים, אך די בכך להבנת שיטותיהם בביאור הסוגיא. | בביאור חלק מדברים אלו נחלקו הראשונים, אך די בכך להבנת שיטותיהם בביאור הסוגיא. |
עריכות