הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 5 בתים ,  15:03, 2 במאי 2016
שורה 12: שורה 12:
בפירוש הגמרא נחלקו הראשונים והאחרונים מהקצה אל הקצה, בעיקר סביב השאלות הבאות: באלו תנאים ניתן להוציא אישה מבעלה, האם יש הבדל בין הבעל לבועל בכפייה זו, ממי ילדיה של האישה שהוזכרו בברייתא, ואילו עדים רב מצריך.  
בפירוש הגמרא נחלקו הראשונים והאחרונים מהקצה אל הקצה, בעיקר סביב השאלות הבאות: באלו תנאים ניתן להוציא אישה מבעלה, האם יש הבדל בין הבעל לבועל בכפייה זו, ממי ילדיה של האישה שהוזכרו בברייתא, ואילו עדים רב מצריך.  


להבנת הסוגיא, נקדים ונסביר בקצרה מספר מונחים מרכזיים בדברי הראשונים: '''הבעל''' הוא בעלה הראשון של האישה, '''הבועל''' או '''הנטען''' הוא הנחשד בזנות.<BR/> '''דבר מכוער''' הוא דבר שמעלה חשד סביר שהתרחשה זנות בין הנטען לאישה.<BR/> '''עדי טומאה''' הם עדים שראו זנות ממשית בין האיש לאישה, '''עדי דבר מכוער''' מעידים על ראיית דבר מכוער.<BR/> '''קלא דפסיק''' זוהי רכילות שיצאה בעיר על המקרה והוכחשה, '''קלא דלא פסיק'''- זוהי רכילות שיצאה ולא התבטלה.  
להבנת הסוגיא, נקדים ונסביר בקצרה מספר מונחים מרכזיים בדברי הראשונים: <BR/>'''הבעל''' הוא בעלה הראשון של האישה, '''הבועל''' או '''הנטען''' הוא הנחשד בזנות.<BR/> '''דבר מכוער''' הוא דבר שמעלה חשד סביר שהתרחשה זנות בין הנטען לאישה.<BR/> '''עדי טומאה''' הם עדים שראו זנות ממשית בין האיש לאישה, '''עדי דבר מכוער''' מעידים על ראיית דבר מכוער.<BR/> '''קלא דפסיק''' זוהי רכילות שיצאה בעיר על המקרה והוכחשה, '''קלא דלא פסיק'''- זוהי רכילות שיצאה ולא התבטלה.  


בביאור חלק מדברים אלו נחלקו הראשונים, אך די בכך להבנת שיטותיהם בביאור הסוגיא.
בביאור חלק מדברים אלו נחלקו הראשונים, אך די בכך להבנת שיטותיהם בביאור הסוגיא.
165

עריכות