הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוסף בית אחד ,  15:00, 2 במאי 2016
שורה 31: שורה 31:
'''הרי"ף''' סובר שאין מוציאין אישה מבעלה אלא בעדי טומאה, על פי הגמרא בקידושין ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 סו א]), בה נפסק שעדות עד אחד בזנות- אינה כלום. מכאן לומד הרי"ף שיש צורך בשני עדים על זנות ממשית בכדי להוציא אישה מבעלה.
'''הרי"ף''' סובר שאין מוציאין אישה מבעלה אלא בעדי טומאה, על פי הגמרא בקידושין ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 סו א]), בה נפסק שעדות עד אחד בזנות- אינה כלום. מכאן לומד הרי"ף שיש צורך בשני עדים על זנות ממשית בכדי להוציא אישה מבעלה.


הסברא לחלק בין מקרה בו יש לה בנים מהבועל ובין מקרה בו אין לה, מופיעה בדברי '''הרמב"ם''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44975&st=&pgnum=11&hilite= פירוש המשניות, יבמות, ב ח]). החשש הוא שבמידה ויש לה בנים מהבועל, יוציאו לעז עליהם שהם ממזרים. <BR/>דהיינו, אנשים יגידו כשם שהיא זנתה מן הבעל הראשון, כך זנתה מהבעל השני. (על פי '''הדרישה'''.[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]).  
הסברא לחלק בין מקרה בו יש לה בנים מהבועל ובין מקרה בו אין לה, מופיעה בדברי '''הרמב"ם''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44975&st=&pgnum=11&hilite= פירוש המשניות, יבמות, ב ח]). החשש הוא שבמידה ויש לה בנים מהבועל, יוציאו לעז עליהם שהם ממזרים. <BR/>דהיינו, אנשים יגידו כשם שהיא זנתה מן הבעל הראשון, כך זנתה מהבעל השני. (על פי '''הדרישה'''. [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]).  


חשש לעז זה קיים דווקא בבועל ולא בבעל, היות והבעל נשאה בהיתר, וקידושי הבועל היו באיסור. כך הסביר '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]).
חשש לעז זה קיים דווקא בבועל ולא בבעל, היות והבעל נשאה בהיתר, וקידושי הבועל היו באיסור. כך הסביר '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]).
165

עריכות