הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 62 בתים ,  14:58, 2 במאי 2016
שורה 106: שורה 106:
מחלוקת זו קשורה למחלוקת בהבנת '''הטור''' את '''הרי"ף'''. על פי הטור, פירוש '''הרא"ש''' בשאילתות הוא כדברי '''הרי"ף''', משום כך הוא פוסק כ'''רא"ש''' וכ'''רי"ף''' בו זמנית. הבית יוסף סובר ש'''הרי"ף''' ו'''הרא"ש''' חלוקים, ודבריהם שווים רק לעניין דברי רב, ומשום כך בודאי היא אפשר להכריע כדברי שניהם.
מחלוקת זו קשורה למחלוקת בהבנת '''הטור''' את '''הרי"ף'''. על פי הטור, פירוש '''הרא"ש''' בשאילתות הוא כדברי '''הרי"ף''', משום כך הוא פוסק כ'''רא"ש''' וכ'''רי"ף''' בו זמנית. הבית יוסף סובר ש'''הרי"ף''' ו'''הרא"ש''' חלוקים, ודבריהם שווים רק לעניין דברי רב, ומשום כך בודאי היא אפשר להכריע כדברי שניהם.


'''הדרישה''' (א) סובר שאכן יש חילוק בין שיטת '''הרא"ש''' לשיטת '''הרי"ף'''. '''הרא"ש''' כופה בעל להוציא את אשתו בעדי כיעור וקלא דלא פסיק, ואילו '''הרי"ף''' רק אוסרה על בעלה. לדבריו הטור לא רצה להאריך ולפרט את החילוק הקטן שביניהם, ולכן הוא כתב שדברי '''הרא"ש''' הם כדברי '''הרי"ף'''.
'''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]) סובר שאכן יש חילוק בין שיטת '''הרא"ש''' לשיטת '''הרי"ף'''. '''הרא"ש''' כופה בעל להוציא את אשתו בעדי כיעור וקלא דלא פסיק, ואילו '''הרי"ף''' רק אוסרה על בעלה. לדבריו הטור לא רצה להאריך ולפרט את החילוק הקטן שביניהם, ולכן הוא כתב שדברי '''הרא"ש''' הם כדברי '''הרי"ף'''.


==פסיקת ההלכה בשולחן ערוך==
==פסיקת ההלכה בשולחן ערוך==
165

עריכות