165
עריכות
שורה 31: | שורה 31: | ||
'''הרי"ף''' סובר שאין מוציאין אישה מבעלה אלא בעדי טומאה, על פי הגמרא בקידושין ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 סו א]), בה נפסק שעדות עד אחד בזנות- אינה כלום. מכאן לומד הרי"ף שיש צורך בשני עדים על זנות ממשית בכדי להוציא אישה מבעלה. | '''הרי"ף''' סובר שאין מוציאין אישה מבעלה אלא בעדי טומאה, על פי הגמרא בקידושין ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 סו א]), בה נפסק שעדות עד אחד בזנות- אינה כלום. מכאן לומד הרי"ף שיש צורך בשני עדים על זנות ממשית בכדי להוציא אישה מבעלה. | ||
הסברא לחלק בין מקרה בו יש לה בנים מהבועל ובין מקרה בו אין לה, מופיעה בדברי '''הרמב"ם''' (פירוש המשניות | הסברא לחלק בין מקרה בו יש לה בנים מהבועל ובין מקרה בו אין לה, מופיעה בדברי '''הרמב"ם''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44975&st=&pgnum=11&hilite= פירוש המשניות, יבמות, ב ח]). החשש הוא שבמידה ויש לה בנים מהבועל, יוציאו לעז עליהם שהם ממזרים. <BR/>דהיינו, אנשים יגידו כשם שהיא זנתה מן הבעל הראשון, כך זנתה מהבעל השני. (על פי '''הדרישה'''. יא א). | ||
חשש לעז זה קיים דווקא בבועל ולא בבעל, היות והבעל נשאה בהיתר, וקידושי הבועל היו באיסור. כך הסביר '''הדרישה''' (יא א). | חשש לעז זה קיים דווקא בבועל ולא בבעל, היות והבעל נשאה בהיתר, וקידושי הבועל היו באיסור. כך הסביר '''הדרישה''' (יא א). |
עריכות