הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 67 בתים ,  16:14, 1 במאי 2016
שורה 74: שורה 74:
כלומר, '''הרמב"ם''' אליבא ד'''מהר"מ מלובלין''' יפסוק שאם יש עדי טומאה- תצא בעל כורחו של הבעל, וכל שכן בעל כורחו של הבועל. אם יש עדי דבר מכוער וקלא דלא פסיק- מותרת לבעל, אך מצווה עליו להוציא, ואם לא הוציא נקרא רשע. במקרה זה מוציאים מהבועל אף בעל כורחו, במידה ואין לה בנים ממנו, אך אם יש לה- לא תצא.
כלומר, '''הרמב"ם''' אליבא ד'''מהר"מ מלובלין''' יפסוק שאם יש עדי טומאה- תצא בעל כורחו של הבעל, וכל שכן בעל כורחו של הבועל. אם יש עדי דבר מכוער וקלא דלא פסיק- מותרת לבעל, אך מצווה עליו להוציא, ואם לא הוציא נקרא רשע. במקרה זה מוציאים מהבועל אף בעל כורחו, במידה ואין לה בנים ממנו, אך אם יש לה- לא תצא.
===הראב"ד===
===הראב"ד===
'''הרשב"ש''' (שו"ת הרשב"ש צב) הביא בשם '''הראב"ד''', שבעדי כיעור האישה אסורה על בעלה, אך אין מחייבים אותו לגרשה. שיטה זו דומה לסברת '''המהר"מ מלובלין''' (שו"ת מהר"מ מלובלין פ) בדעת הרמב"ם.
'''הרשב"ש''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19544&st=&pgnum=41 (שו"ת הרשב"ש צב)] הביא בשם '''הראב"ד''', שבעדי כיעור האישה אסורה על בעלה, אך אין מחייבים אותו לגרשה. שיטה זו דומה לסברת '''המהר"מ מלובלין''' (שו"ת מהר"מ מלובלין פ) בדעת הרמב"ם.
 
===הרשב"א===
===הרשב"א===
'''הרשב"א''' בתשובותיו (ח"ה רמ"א), פוסק כ'''רי"ף''' וכ'''ר"ת''', שאין מוציאים איש מבעלה אלא בעדי טומאה. אולם לשיטתו בתשובות אחרת (ח"א, תקצ"ו ואלף קע"ז) נראה שהוא מוציא אישה מהנטען אפילו בקלא דלא פסיק בלא עדי כיעור. הסברא בכך היא שאין לך עדי כיעור יותר גדולים, מכך שהחשוד התחתן עם הנחשדת.
'''הרשב"א''' בתשובותיו (ח"ה רמ"א), פוסק כ'''רי"ף''' וכ'''ר"ת''', שאין מוציאים איש מבעלה אלא בעדי טומאה. אולם לשיטתו בתשובות אחרת (ח"א, תקצ"ו ואלף קע"ז) נראה שהוא מוציא אישה מהנטען אפילו בקלא דלא פסיק בלא עדי כיעור. הסברא בכך היא שאין לך עדי כיעור יותר גדולים, מכך שהחשוד התחתן עם הנחשדת.
165

עריכות