הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 124 בתים ,  16:01, 1 במאי 2016
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
<BR/>הגמרא פוסקת הלכה כרב בקלא דפסיק, וכרבי בקלא דלא פסיק. כלומר, '''מהבעל''' מוציאים רק בעדי טומאה. '''מהבועל''', הדין משתנה: אם יש בנים לבועל ממנה- מוציאים אותה רק בעדי טומאה, אם אין בנים מהבועל- מוציאים בקלא דפסיק ועדי טומאה, או בקלא דלא פסיק ועדי דבר מכוער. <BR/>זוהי שיטת הרי"ף אליבא '''דבית-יוסף''' (אבן העזר, יא א), '''הט"ז''' (א), '''הרא"ש''' (על הסוגיא), ורוב הראשונים.  
<BR/>הגמרא פוסקת הלכה כרב בקלא דפסיק, וכרבי בקלא דלא פסיק. כלומר, '''מהבעל''' מוציאים רק בעדי טומאה. '''מהבועל''', הדין משתנה: אם יש בנים לבועל ממנה- מוציאים אותה רק בעדי טומאה, אם אין בנים מהבועל- מוציאים בקלא דפסיק ועדי טומאה, או בקלא דלא פסיק ועדי דבר מכוער. <BR/>זוהי שיטת הרי"ף אליבא '''דבית-יוסף''' (אבן העזר, יא א), '''הט"ז''' (א), '''הרא"ש''' (על הסוגיא), ורוב הראשונים.  


'''הבית יוסף''' ורוב הראשונים סוברים '''שהרמב"ם''' (סוטה, ב, יב-טו) פוסק כרי"ף
'''הבית יוסף''' ורוב הראשונים סוברים '''שהרמב"ם''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A8%D7%9E%D7%91%22%D7%9D_%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA_%D7%A1%D7%95%D7%98%D7%94_%D7%91 (סוטה, ב, יב-טו)] פוסק כרי"ף
==== הרי"ף אליבא דדרישה ====
==== הרי"ף אליבא דדרישה ====
'''הדרישה''' (אבן העזר יא א) מפרש את שיטת הרי"ף שונה. על פי דיוקו ברי"ף, הרי"ף מחלק בין הבעל לבועל רק בברייתא המדברת על החילוק בין אם יש בנים או אין בנים, אך רבי אינו מחלק בין הבעל לבועל.<BR/> אליבא דרבי, האישה אסורה על הבעל והבועל בכל מקרה.<BR/> על אף שהאישה נאסרת על הבעל, בית הדין לא כופה אותו להוציאה, אך מן הבועל- בית הדין כופה להוציאה. הגמרא, פוסקת אמנם כרבי, אך רק בקלא דלא פסיק.  
'''הדרישה''' (אבן העזר יא א) מפרש את שיטת הרי"ף שונה. על פי דיוקו ברי"ף, הרי"ף מחלק בין הבעל לבועל רק בברייתא המדברת על החילוק בין אם יש בנים או אין בנים, אך רבי אינו מחלק בין הבעל לבועל.<BR/> אליבא דרבי, האישה אסורה על הבעל והבועל בכל מקרה.<BR/> על אף שהאישה נאסרת על הבעל, בית הדין לא כופה אותו להוציאה, אך מן הבועל- בית הדין כופה להוציאה. הגמרא, פוסקת אמנם כרבי, אך רק בקלא דלא פסיק.  
165

עריכות