הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 793 בתים ,  14:12, 1 במאי 2016
שורה 153: שורה 153:
===גיפוף ונישוק===
===גיפוף ונישוק===
גיפוף ונישוק נחשבים אף הם לדבר מכוער, כך ב'''ירושלמי''', ב'''רמב"ם''' וב'''שו"ע'''.  
גיפוף ונישוק נחשבים אף הם לדבר מכוער, כך ב'''ירושלמי''', ב'''רמב"ם''' וב'''שו"ע'''.  
מדברי '''הרא"ם''' (כה) נראה שדין זה קיים גם כאשר אין חשש שאירעה זנות ממשית ביניהם. '''הח"מ''' (ג) מסתפק האם יש צורך שהכיעור יתרחש לאחר ייחוד, או שדי בכך שיש כיעור ביניהם. '''הנודע
מדברי '''הרא"ם''' (כה) נראה שדין זה קיים גם כאשר אין חשש שאירעה זנות ממשית ביניהם. '''הח"מ''' (ג) מסתפק האם יש צורך שהכיעור יתרחש לאחר ייחוד, או שדי בכך שיש כיעור ביניהם.'''הנודע ביהודה''' (תניינא קנט) מכריע שהיות ויש ספק בדברי '''הח"מ''', לא נוציא אישה מבעלה בשל כך. מדבריו נראה שהוא עצמו סובר שהכיעור צריך להיות לאחר סתירה. ה'''פתחי תשובה'''(אה"ע יא ז) מביא בשם ה'''ישועות יעקב''' (קג) כדברי '''הנודע ביהודה''' עצמו.
מדברי '''הב"ש''' (ה) נראה שצריכה להיות ייחוד לפני הכיעור. בדבריו הוא מסביר שהיות ועצם הייחוד הוא קלקול, אנו תולים שהכיעור מעיד על זנות ממשית. מדבריו יוצא שבלי ייחוד- לא נתלה שהכיעור מעיד על זנות, ולא נוציא אותה מבעלה בכך.
 
==הפסק נישואין==
==הפסק נישואין==
'''הגמרא''' פוסקת שאם האישה גורשה בדבר מכוער, ונשאת לאחר ומת, ונשאת לנטען, לא תצא מהנטען אפילו אם אין לה בנים. דין זה הוא רק בדיעבד, אך לכתחילה אסור לנטען לשאת אותה. דין זה מובא בגמרא כך: "הנטען על אשת איש והוציאוה על ידו, ונתגרשה מתחת ידי אחר, אם כנס - לא יוציא."  
'''הגמרא''' פוסקת שאם האישה גורשה בדבר מכוער, ונשאת לאחר ומת, ונשאת לנטען, לא תצא מהנטען אפילו אם אין לה בנים. דין זה הוא רק בדיעבד, אך לכתחילה אסור לנטען לשאת אותה. דין זה מובא בגמרא כך: "הנטען על אשת איש והוציאוה על ידו, ונתגרשה מתחת ידי אחר, אם כנס - לא יוציא."  
165

עריכות