הבדלים בין גרסאות בדף "הנחת תפילין בחול המועד"

אין תקציר עריכה
שורה 133: שורה 133:


אמנם, ה'''רמב"ם''' (תפילין ד', י') הביא שני פסוקים "מימים ימימה", "והיה לאות", שמהראשון מיעט לילות שאינם זמן תפילין ומהשני מיעט שבתות וימים טובים. שואלים האחרונים מדוע הביא הרמב"ם שני פסוקים ולא למד ממיעוט "מימים יממה"- למעטלילות ושבת ויו"ט? ה'''בחיר חיים''' שם מתרץ, שייתכן והרמב"ם רצה לחדש בערל שמתו אחיו מחמת מילה, שהואיל ואין בו שני אותות- עדים, יצטרך להניח בשבת ויו"ט תפילין. לכן הרמב"ם הביא את המיעוט "והיה לאות", לרמז לדין זה וכטעם הסמ"ג. א"כ לדעה זו ברמב"ם- חולק הרמב"ם על תרומת הדשן ומדוייק מדברי הסמ"ג להלכה ממש שערל שמתו אחיו מחמת מילה- יניח בשבת יו"ט כדי שיתקיימו בו שני עדים.
אמנם, ה'''רמב"ם''' (תפילין ד', י') הביא שני פסוקים "מימים ימימה", "והיה לאות", שמהראשון מיעט לילות שאינם זמן תפילין ומהשני מיעט שבתות וימים טובים. שואלים האחרונים מדוע הביא הרמב"ם שני פסוקים ולא למד ממיעוט "מימים יממה"- למעטלילות ושבת ויו"ט? ה'''בחיר חיים''' שם מתרץ, שייתכן והרמב"ם רצה לחדש בערל שמתו אחיו מחמת מילה, שהואיל ואין בו שני אותות- עדים, יצטרך להניח בשבת ויו"ט תפילין. לכן הרמב"ם הביא את המיעוט "והיה לאות", לרמז לדין זה וכטעם הסמ"ג. א"כ לדעה זו ברמב"ם- חולק הרמב"ם על תרומת הדשן ומדוייק מדברי הסמ"ג להלכה ממש שערל שמתו אחיו מחמת מילה- יניח בשבת יו"ט כדי שיתקיימו בו שני עדים.
==קישורים חיצונים==
http://net-sah.org/blog/26057
https://orot.ac.il/%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%97%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93