הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 200: שורה 200:
לשיטתו לבדיקה אין כל תוקף שלא לעבור בב"י וחייב לבטל שמא ישאר חמץ,ואפילו אם לא ידע בו יעבור,
לשיטתו לבדיקה אין כל תוקף שלא לעבור בב"י וחייב לבטל שמא ישאר חמץ,ואפילו אם לא ידע בו יעבור,


::וביאר''' רעק"א''' שקושיית הגמרא "וכי משכחת ליה לבטליה" שמשמע שהביטול יועיל אם ימצא גלוסקא ולא יעבור למפרע,נאמרה רק לפני שחידשו האמוראים שחייב לבטל,<BR/>::שאז אם עשה את המוטל עליו מן התורה לא יעבור למפרע שכן אנוס הוא,<BR/>
::וביאר''' רעק"א''' שקושיית הגמרא "וכי משכחת ליה לבטליה" שמשמע שהביטול יועיל אם ימצא גלוסקא ולא יעבור למפרע,נאמרה רק לפני שחידשו האמוראים שחייב לבטל,<BR/>
::שאז אם עשה את המוטל עליו מן התורה לא יעבור למפרע שכן אנוס הוא,<BR/>
::אך לאחר שחכמים "העלו את הרף" ותיקנו שיש לחשוש לחמץ שנשאר לאחר הבדיקה,<BR/>וקבעו את חובת הבטול "הבודק צריך שיבטל" (ו ע"ב), הרי זה שלא עשה כמצוות חכמים '''פושע הוא'''<BR/>
::אך לאחר שחכמים "העלו את הרף" ותיקנו שיש לחשוש לחמץ שנשאר לאחר הבדיקה,<BR/>וקבעו את חובת הבטול "הבודק צריך שיבטל" (ו ע"ב), הרי זה שלא עשה כמצוות חכמים '''פושע הוא'''<BR/>
::כיון שלא עשה את המוטל עליו.<BR/>
::כיון שלא עשה את המוטל עליו.<BR/>
233

עריכות