הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 227: שורה 227:
השו"ע [סי' תמ סע' ד] פוסק כרש"י ורמב"ם (הבנה א' ביחס בין הלאוים ראה לעיל [[הבנה א]])<BR/>שאדם עובר על בל יראה ובל ימצא על כל חמץ הנמצא '''בבעלותו או באחריותו,''' <BR/>  
השו"ע [סי' תמ סע' ד] פוסק כרש"י ורמב"ם (הבנה א' ביחס בין הלאוים ראה לעיל [[הבנה א]])<BR/>שאדם עובר על בל יראה ובל ימצא על כל חמץ הנמצא '''בבעלותו או באחריותו,''' <BR/>  
בין שהוא ברשותו ובין כשהוא ברשות אדם אחר, ואפילו בידו של גוי ואפילו קיבל עליו אחריות. <BR/>
בין שהוא ברשותו ובין כשהוא ברשות אדם אחר, ואפילו בידו של גוי ואפילו קיבל עליו אחריות. <BR/>
:המשנה ברורה [סי' א באות ח] פוסק שבדיעבד לאחר הפסח ניתן לסמוך על שיטות הראשונים, <BR/>
:המשנה ברורה [סי' א באות ח] פוסק שבדיעבד לאחר הפסח ניתן לסמוך על שיטות הראשונים,<BR/>
שאם החמץ '''לא היה ברשותו''' אינו עובר בבל יראה ובל ימצא,החמץ מותר באכילה, ואין לו דין חמץ שעבר עליו הפסח.
שאם החמץ '''לא היה ברשותו''' אינו עובר בבל יראה ובל ימצא,החמץ מותר באכילה, ואין לו דין חמץ שעבר עליו הפסח.


'''3.בדיקת חמץ:'''
'''3.בדיקת חמץ:'''
233

עריכות