הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 211: שורה 211:
מחלוקתם נובעת מחוסר האפשרות להגדיר מה נחשב מצוי ומה לא.                                 
מחלוקתם נובעת מחוסר האפשרות להגדיר מה נחשב מצוי ומה לא.                                 


וכתב '''המהרש"ל''' (ו. ד"ה רש"י בד"ה דעתו לחזור) בדעת '''רש"י''' שאין דעתו שבחמץ ידוע הריחוק מהחמץ מועיל <BR/> אלא"כשרואהו עובר עליו" הכוונה היא כשלא בדק אך '''לא ידע מהחמץ'''<BR/>  לפי שאז חסר בתנאי העברה כיון שהחמץ אינו מצוי([[דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא#שיטת תוספות|כדעת תוספות]])<BR/>                                               
וכתב '''המהרש"ל''' (ו. ד"ה רש"י בד"ה דעתו לחזור) בדעת '''רש"י''' שאין דעתו שבחמץ ידוע הריחוק מהחמץ מועיל <BR/> אלא"כשרואהו עובר עליו" הכוונה היא כשלא בדק אך '''לא ידע מהחמץ'''<BR/>  לפי שאז חסר בתנאי העברה כיון שהחמץ אינו מצוי([[דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא# תוקפה של בדיקת חמץ שיטת תוספות|כדעת תוספות]])<BR/>                                               
שכך אמרו בירושלמי (פרק א הלכה א) שכל הפטור של מפרש מלבדוק הוא רק במקרה של ספק חמץ.
שכך אמרו בירושלמי (פרק א הלכה א) שכל הפטור של מפרש מלבדוק הוא רק במקרה של ספק חמץ.


233

עריכות