הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 132: שורה 132:


ג. איסור השהיית חמץ נלמד מ"הממוצע"  בין  "בל יראה"  לבין "בל ימצא" משני הלאווים לומדים שאיסור השהיית חמץ '''אינו תלוי בבעלות הממונית''',<BR/> אלא בזיקה מסויימת לחמץ,'''היותו מצוי לאדם'''(נחלקו בהגדרת מצוי,כדלהלן),<BR/>
ג. איסור השהיית חמץ נלמד מ"הממוצע"  בין  "בל יראה"  לבין "בל ימצא" משני הלאווים לומדים שאיסור השהיית חמץ '''אינו תלוי בבעלות הממונית''',<BR/> אלא בזיקה מסויימת לחמץ,'''היותו מצוי לאדם'''(נחלקו בהגדרת מצוי,כדלהלן),<BR/>
[באפשרות זו ישנה קולא על פני הקודמות,הגדרת האיסור היא רק ע"פ "המצאות" החמץ,גם בחמץ שנמצא בבעלות מלאה!]
[באפשרות זו ישנה קולא על פני הקודמות,הגדרת האיסור היא רק ע"פ "המצאות" החמץ,אפילו בחמץ שנמצא בבעלות מלאה!]


=== שיטת רש"י ===
=== שיטת רש"י ===
233

עריכות