הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

שורה 75: שורה 75:
'''" חמץ שאני,לפי שאינו ברשותו של אדם...ומשום הכי בגילו דעתא בעלמא דלא ניחא ליה דליהוי זכותא בגוויה כלל,סגי"''' (ר"ן דף א.מדפי הרי"ף ד"ה ומהו)      <BR/>                                                                                                        בעיניין פרורי חמץ (אפילו אם נאמר שיש בהם כשיעור לעבור בב"י) ,אמרה הגמרא שאין עוברים עליהם בב"י מצד חוסר חשיבותם  
'''" חמץ שאני,לפי שאינו ברשותו של אדם...ומשום הכי בגילו דעתא בעלמא דלא ניחא ליה דליהוי זכותא בגוויה כלל,סגי"''' (ר"ן דף א.מדפי הרי"ף ד"ה ומהו)      <BR/>                                                                                                        בעיניין פרורי חמץ (אפילו אם נאמר שיש בהם כשיעור לעבור בב"י) ,אמרה הגמרא שאין עוברים עליהם בב"י מצד חוסר חשיבותם  


:: ולמדו זאת  מסופי תאנים '''ש"בזמן שאין בעל הבית מקפיד עליהם מותרין משום גזל"'''<BR/> ופירש הר"ן(וכן '''הרא"ש''' סי' ט) שחוסר חשיבותם הממונית גורם לבעלות קלושה,ולכן בגילוי דעת בעלמא יוצאים להפקר,
:: ולמדו זאת  מסופי תאנים '''ש"בזמן שאין בעל הבית מקפיד עליהם מותרין משום גזל"'''<BR/> ופירש הר"ן(וכן '''הרא"ש''' סי' ט) שחוסר חשיבותם הממונית גורם לבעלות קלושה,ולכן בגילוי דעת בעלמא יוצאים להפקר ואינם "שלך",


מכאן למד''' הר"ן''' שבחמץ הואיל ועומד להאסר בהנאה  הרי שחשיבותו הממונית פחותה,ובגילוי דעת שאינו רוצה זכות בו יוצא להפקר.
מכאן למד''' הר"ן''' שבחמץ הואיל ועומד להאסר בהנאה  הרי שחשיבותו הממונית פחותה,ובגילוי דעת שאינו רוצה זכות בו יוצא להפקר.
233

עריכות