הבדלים בין גרסאות בדף "דם הנמצא אחר עשיית צרכים"

שורה 6: שורה 6:
'''בגמרא''' יש בירור מה החלוקה בין עומדת ליושבת והיכן בדיוק נמצא הדם. ובגמרא נוספים שתי העמדות. ראשית דברי שמואל שמדובר במזנקת. ודבר נוסף הוא דברי רבי אבא שמדובר ביושבת על שפת הספל ומזנקת בתוך הספל. סוף הגמרא היא ששמואל ורבי אבא פוסקים הלכה כרבי יוסי.
'''בגמרא''' יש בירור מה החלוקה בין עומדת ליושבת והיכן בדיוק נמצא הדם. ובגמרא נוספים שתי העמדות. ראשית דברי שמואל שמדובר במזנקת. ודבר נוסף הוא דברי רבי אבא שמדובר ביושבת על שפת הספל ומזנקת בתוך הספל. סוף הגמרא היא ששמואל ורבי אבא פוסקים הלכה כרבי יוסי.


=== '''ביסוד הסוגיא''' ===
=== '''ביאור יסוד הסוגיא''' ===
'''ערוך השולחן''' (קצא, ו) מסביר מה בכלל הדיון במשנה, הרי לכאורה יש הרגשה, ונחשוש שדם נידה הוא הבא בהרגשה? וביאר שכיוון שעיקר פעולתה להשתין ומוכרח שתהיה הרגשה מכח המציאות שמשתינה, לכן כשם שאנחנו אומרים שהדם בא יחד עם מי הרגלים, כמו כן נאמר נאמר שההרגשה לא מעלה ולא מורידה במשתנת, וכן פסקו כולם.
'''ערוך השולחן''' (קצא, ו) מסביר מה בכלל הדיון במשנה, הרי לכאורה יש הרגשה, ונחשוש שדם נידה הוא הבא בהרגשה? וביאר שכיוון שעיקר פעולתה להשתין ומוכרח שתהיה הרגשה מכח המציאות שמשתינה, לכן כשם שאנחנו אומרים שהדם בא יחד עם מי הרגלים, כמו כן נאמר נאמר שההרגשה לא מעלה ולא מורידה במשתנת, וכן פסקו כולם.