הבדלים בין גרסאות בדף "דם הנמצא אחר עשיית צרכים"

שורה 21: שורה 21:
נחלקו '''הראשונים בדעת הר"ח''' האם רבי יוסי שמטהר הוא שהאשה לגמרי טהורה '''(הר"ן, המ"מ)''', או שהסוגיא דיברה דווקא לעניין טהרות, כפי שמשמע קצת מלשון הגמ' שדיברה על לכתחילה ודיעבד, ואילו לעניין בעלה שיש בו חומר כרת, היא טמאה '''(הגהות מיימוניות בשם הר"מ, הרשב"א והרא"ש)'''. ראיה נוספת יש מדין עד שאינו בדוק, שמשמע שם שמחלוקת רבי ורבי יוסי היא דווקא ביחס לטומאת כתם ולא לעניין טהרה גמורה של האישה. ומ"מ למסקנה אומר '''הב"י''' פוסקים שטהורה לגמרי.
נחלקו '''הראשונים בדעת הר"ח''' האם רבי יוסי שמטהר הוא שהאשה לגמרי טהורה '''(הר"ן, המ"מ)''', או שהסוגיא דיברה דווקא לעניין טהרות, כפי שמשמע קצת מלשון הגמ' שדיברה על לכתחילה ודיעבד, ואילו לעניין בעלה שיש בו חומר כרת, היא טמאה '''(הגהות מיימוניות בשם הר"מ, הרשב"א והרא"ש)'''. ראיה נוספת יש מדין עד שאינו בדוק, שמשמע שם שמחלוקת רבי ורבי יוסי היא דווקא ביחס לטומאת כתם ולא לעניין טהרה גמורה של האישה. ומ"מ למסקנה אומר '''הב"י''' פוסקים שטהורה לגמרי.


=== '''להלכה''' ===
=== '''הלכה למעשה''' ===
'''בשו"ע''' פסק להלכה כדעת רש"י והרמב"ם שטהורה בכל מצב, ואפילו הרגישה. '''הרמ"א''' מביא את שתי הדעות הנוספות ואומר שלמעשה נוהגים כדעת הגהות מימוניות. ומסביר '''הט"ז''' (ס"ק ב) שצריך תלתא לטיבותא יושבת ומקלחת ותוך הספל. '''הש"ך''' מוסיף שאף הלכה כר"ח שלכתחילה טמאה לבעלה, ורק בדיעבד פוסקים כרבי יוסי שמטהר.
'''בשו"ע''' פסק להלכה כדעת רש"י והרמב"ם שטהורה בכל מצב, ואפילו הרגישה. '''הרמ"א''' מביא את שתי הדעות הנוספות ואומר שלמעשה נוהגים כדעת הגהות מימוניות. ומסביר '''הט"ז''' (ס"ק ב) שצריך תלתא לטיבותא יושבת ומקלחת ותוך הספל. '''הש"ך''' מוסיף שאף הלכה כר"ח שלכתחילה טמאה לבעלה, ורק בדיעבד פוסקים כרבי יוסי שמטהר.