הבדלים בין גרסאות בדף "בישול בחמה ובאור ובתולדותיהם בשבת"

שורה 115: שורה 115:




מיקרוגל-בשו"ת '''ופדויי ה' ישובון'''(עמ' 81)כתב שעפ"י אג"ט אין איסור אף מדרבנן .וצל"ע.<BR/> ע"ע '''ילקו"י'''(  ) שצידד לחלק שאף לחזו"א(הנ"ל) מיקורגל לאו דאו' (משום שלא יתכן בזה תהליך שיוצר אש )    ולמעשה מיקרוגל אסור מדרבנן מיהת(ועיין '''שבת כהלכה''' עמ' קפ' ורסא') אלא שאם גם כך צריך משום פיקו"נ וכיוצ"ב יש להעדיף בישול במיקרוגל. '''ילקו"י''' (עמ' קנ')וכ"כ ב'''שולחן שלמה'''(סימן שכח'סקט"ו,ד'. הע' נב')<BR/>
מיקרוגל-בשו"ת '''ופדויי ה' ישובון'''(עמ' 81)כתב שעפ"י אג"ט אין איסור אף מדרבנן .וצל"ע.<BR/> ע"ע '''ילקו"י'''שצידד לחלק שאף לחזו"א(הנ"ל) מיקורגל לאו דאו' (משום שלא יתכן בזה תהליך שיוצר אש )    ולמעשה מיקרוגל אסור מדרבנן מיהת(ועיין '''שבת כהלכה''' עמ' קפ' ורסא') אלא שאם גם כך צריך משום פיקו"נ וכיוצ"ב יש להעדיף בישול במיקרוגל. '''ילקו"י''' (עמ' קנ')וכ"כ ב'''שולחן שלמה'''(סימן שכח'סקט"ו,ד'. הע' נב')<BR/>
דבר יבש שנתבשל במיקרוגל וכד' דהוי תולדות חמה- ורוצים לחממו ע"ג פלטה דהוי תולדות האור- '''במנח"ח'''(מצוה ז',ב') נסתפק בכך(שהבישול  הראשון אינו בישול מבחינה הלכתית) אך '''פמ"ג'''(שיח מ"ז סק"ו) התיר(שהרי סו"ס נתבשל במציאות) וכ"כ '''ילקו"י''' (סע' יח' בסוף ההערה) '''ומנוח"א'''(ח"ב פ"י הע' 34) ועי' '''יסודי ישורון'''(ח"א עמ' 124)
דבר יבש שנתבשל במיקרוגל וכד' דהוי תולדות חמה- ורוצים לחממו ע"ג פלטה דהוי תולדות האור- '''במנח"ח'''(מצוה ז',ב') נסתפק בכך(שהבישול  הראשון אינו בישול מבחינה הלכתית) אך '''פמ"ג'''(שיח מ"ז סק"ו) התיר(שהרי סו"ס נתבשל במציאות) וכ"כ '''ילקו"י''' (סע' יח' בסוף ההערה) '''ומנוח"א'''(ח"ב פ"י הע' 34) ועי' '''יסודי ישורון'''(ח"א עמ' 124)
46

עריכות