הבדלים בין גרסאות בדף "בישול בחמה ובאור ובתולדותיהם בשבת"

שורה 96: שורה 96:
== הלכה ==
== הלכה ==
'''רי"ף'''(יח. מדפיו) '''רא"ש'''(פ"ג ה) '''רמב"ם'''(שבת ט ג) '''וטוש"ע''' (שיח ג) פסקו שתולדות אור חייב, חמה עצמה מותר , ותולדות חמה אסור מדרבנן.<BR/>  
'''רי"ף'''(יח. מדפיו) '''רא"ש'''(פ"ג ה) '''רמב"ם'''(שבת ט ג) '''וטוש"ע''' (שיח ג) פסקו שתולדות אור חייב, חמה עצמה מותר , ותולדות חמה אסור מדרבנן.<BR/>  
ודבר פלא נמצא ב'''כה"ח'''(שיח מו) בשם שו"ת הלכות קטנות(ח"א סימן קפט) (ולשון הלכות קטנות בשלמותה הובאה '''בציץ אליעזר''' חלק א סימן כ פרק א אות טו עי"ש)- שאש ממש הנוצרת ע"י ריכוז קרני השמש באמצעות זכוכית מגדלת וכיוצ"ב הרי זה תולדות חמה ופטור. ושמא ביאורו כיון  שאם היה מחמם ע"י ריכוז קרני השמש פטור ה"נ אש ממש שסו"ס זוהי אש שנוצרה ע"י תולדות חמה ולא יהא גדול כח הבן מכח האב וצ"ע. וב'''ילקוט יוסף'''(עמ' קנו-קנז' ןעמ קנט) כתב שהעיקר דהוי אש ממש אך לא דחה דברי הלק"ט בסכינא חריפא. <BR/>מיהו עיין ל'''עין יצחק'''(ח"א עמ' תקמא') שכתב שאין לסמוך על שו"ת הלק"ט כיוון שהמחבר- הוא מהר"י חגיז- כתב הדברים רק לחדד התלמידים עי"ש
ודבר פלא נמצא ב'''כה"ח'''(שיח מו) בשם שו"ת הלכות קטנות(ח"א סימן קפט) (ולשון הלכות קטנות בשלמותה הובאה '''בציץ אליעזר''' חלק א סימן כ פרק א אות טו עי"ש)- שאש ממש הנוצרת ע"י ריכוז קרני השמש באמצעות זכוכית מגדלת וכיוצ"ב הרי זה תולדות חמה ופטור. ושמא ביאורו כיון  שאם היה מחמם ע"י ריכוז קרני השמש פטור ה"נ אש ממש שסו"ס זוהי אש שנוצרה ע"י תולדות חמה ולא יהא גדול כח הבן מכח האב וצ"ע. <BR/>וב'''ילקוט יוסף'''(עמ' קנו-קנז' ןעמ קנט) כתב שהעיקר דהוי אש ממש אך לא דחה דברי הלק"ט בסכינא חריפא. מיהו עיין ל'''עין יצחק'''(ח"א עמ' תקמא') שכתב שאין לסמוך על שו"ת הלק"ט כיוון שהמחבר- הוא מהר"י חגיז- כתב הדברים רק לחדד התלמידים עי"ש


=== נידונים בימינו ===
=== נידונים בימינו ===
46

עריכות