הבדלים בין גרסאות בדף "בישול בחמה ובאור ובתולדותיהם בשבת"

שורה 40: שורה 40:
=== שיטת קרית ספר- הקשיים וביאור אגרו"מ ===
=== שיטת קרית ספר- הקשיים וביאור אגרו"מ ===


ב'''קרי"ס''' למבי"ט(שבת פרק ט) כתב שבמשכן בישלו באש ממש ולכן בחמה פטור דלא היה במשכן. וקשה הקושיות הנ"ל(עיין  לשו"ת '''אבני נזר''' שצורף בסוף האג"ט בסימן קצא,ו ולשו"ת נודע דיהודה תנינא יו"ד סימן מג)
ב'''קרי"ס''' למבי"ט(שבת פרק ט) כתב שבמשכן בישלו באש ממש ולכן בחמה פטור דלא היה במשכן. וקשה הקושיות הנ"ל(עיין  לשו"ת '''אבני נזר''' שצורף בסוף האג"ט בסימן קצא,ו ולשו"ת '''נודע דיהודה''' תנינא יו"ד סימן מג)<BR/>
וביאר '''אגרו"מ'''(או"ח חלק ג' סימן נב ושכן יש לפרש גם ברש"י)בב' דרכים. א. שעיקר הנק' שלא היה במשכן חמה, ואהני מה שאין רגילות בנ"א לבשל לכך שלא יהא תולדה. כלומר שלא מדובר בשינוי מקרי  ודרך ב' שמעיקרא אין להבדיל בין תולדות חמה ואור אלא שתולדות האור נכנס לחיוב מפני שאוצר בקרבו את ה"אש" המקורית.
וביאר '''אגרו"מ'''(או"ח חלק ג' סימן נב ושכן יש לפרש גם ברש"י)בב' דרכים. א. שעיקר הנק' שלא היה במשכן חמה, ואהני מה שאין רגילות בנ"א לבשל לכך שלא יהא תולדה. כלומר שלא מדובר בשינוי מקרי  ודרך ב' שמעיקרא אין להבדיל בין תולדות חמה ואור אלא שתולדות האור נכנס לחיוב מפני שאוצר בקרבו את ה"אש" המקורית.<BR/>
אמנם לכאורה עדיין קשה מהגמרא בפסחים הנ"ל.(ויעוין עוד''' באגרו"מ''' או"ח ח"ד סימן צח ד"ה והנה בירושלמי שנראה ביאור אחר בפטור חמה- משום שזה רק "חימום" ולא השבחת הדבר כבבישול)
אמנם לכאורה עדיין קשה מהגמרא בפסחים הנ"ל.(ויעוין עוד''' באגרו"מ''' או"ח ח"ד סימן צח ד"ה והנה בירושלמי שנראה ביאור אחר בפטור חמה- משום שזה רק "חימום" ולא השבחת הדבר כבבישול)


=== שיטת הנועם שבת ===
=== שיטת הנועם שבת ===
46

עריכות