46
עריכות
שורה 63: | שורה 63: | ||
יש להבין ההבדל ביניהם ,שהרי בשניהם הגורם המבשל – לדוגמא מתכת שהתחממה- זהה? <BR/>מדברי '''אגרו"מ'''(הנ"ל) עולה שפטור דתולדות חמה נסבב מפטור חמה כעין שלא גדול כח הבן מכח האב . וכעיז' בשי' אג"ט שסו"ס אין שבח "עצים".<BR/> ומדברי '''חי' הר"ן''' (לט א ד"ה מי סברת) נראה קצת שיש הבדל מציאותי שתולדות האור אוצרת החום בקרבה באופן מיטבי יותר. היינו שפטור דתולדות חמה הינו עצמאי ולא נסבב מפטור החמה עצמה. | יש להבין ההבדל ביניהם ,שהרי בשניהם הגורם המבשל – לדוגמא מתכת שהתחממה- זהה? <BR/>מדברי '''אגרו"מ'''(הנ"ל) עולה שפטור דתולדות חמה נסבב מפטור חמה כעין שלא גדול כח הבן מכח האב . וכעיז' בשי' אג"ט שסו"ס אין שבח "עצים".<BR/> ומדברי '''חי' הר"ן''' (לט א ד"ה מי סברת) נראה קצת שיש הבדל מציאותי שתולדות האור אוצרת החום בקרבה באופן מיטבי יותר. היינו שפטור דתולדות חמה הינו עצמאי ולא נסבב מפטור החמה עצמה. | ||
[[סיבה וגדר בגזירת תולדות חמה-ובענין דוד שמש:]] | [[סיבה וגדר בגזירת תולדות חמה-ובענין דוד שמש:]] <BR/> | ||
סוגיית הגמרא: בגמרא(לט א) ביארה הטעם שרבי יוסי מודה שאסור להטמין הביצה בחול: רבה-שמא יטמין ברמץ. רב יוסף-מפני שמזיז עפר ממקומו. <BR/>הקשתה הגמ' על רב יוסף מדברי רשב"ג- שאסור לגלגל ביצה על סיד רותח אך על גג רותח- מותר ואמאי והא מזיז עפר? ותירצה שסתם גג אין בו עפר. | סוגיית הגמרא: בגמרא(לט א) ביארה הטעם שרבי יוסי מודה שאסור להטמין הביצה בחול: רבה-שמא יטמין ברמץ. רב יוסף-מפני שמזיז עפר ממקומו. <BR/>הקשתה הגמ' על רב יוסף מדברי רשב"ג- שאסור לגלגל ביצה על סיד רותח אך על גג רותח- מותר ואמאי והא מזיז עפר? ותירצה שסתם גג אין בו עפר. | ||
עריכות