46
עריכות
שורה 48: | שורה 48: | ||
ב'''נועם שבת''' (סימן יא )האריך להוכיח שבבישול בחמה יש הבדל בתוצאה מאשר בבישול באש <BR/> | ב'''נועם שבת''' (סימן יא )האריך להוכיח שבבישול בחמה יש הבדל בתוצאה מאשר בבישול באש <BR/> | ||
1.מנחות כא. דם שבישלו באש יצא מאיסור דם משא"כ דם שהתבשל בחמה<BR/> | 1.מנחות כא. דם שבישלו באש יצא מאיסור דם משא"כ דם שהתבשל בחמה<BR/> | ||
2.פסחים כד ב האוכל חלב שנתבשל בחמה- פטור כדין האוכל חלב חי<BR/> 3.דברי האורחות חיים שנפסקו להלכה באו"ח (תנב ה) שכלי שבלע ע"י אש א"א להגעילו ע"י תולדות חמה | 2.פסחים כד ב האוכל חלב שנתבשל בחמה- פטור כדין האוכל חלב חי<BR/> 3.דברי האורחות חיים שנפסקו להלכה באו"ח (תנב ה) שכלי שבלע ע"י אש א"א להגעילו ע"י תולדות חמה <BR/> | ||
ולפענ"ד י"ל שאין זה מפני שינוי מציאותי אלא שכל מקום שהגדירה תורה "בישול" הרי זה עפ"י גדרי תורה האוטונומיים. | ולפענ"ד י"ל שאין זה מפני שינוי מציאותי אלא שכל מקום שהגדירה תורה "בישול" הרי זה עפ"י גדרי תורה האוטונומיים. | ||
עריכות