הבדלים בין גרסאות בדף "ביטול ברוב - יבש ביבש"

נוספו 127 בתים ,  02:10, 22 בדצמבר 2021
מ
תיקון קישור
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות|5=יורה דעה קט}} בדין ביטול בתערובת של יבש שהתערב ביבש ובנדונים המסתעפים. ==מקור הדין== בגמרא בחולין {{גמרא|חולין|צט|ב|צט, ב – ק, א}} מבואר לגבי גיד הנשה שהתערב עם הגידים, בזמן שאינו ניכר כולם אסורים ומקשה הגמ' שיתבטל ברוב? ומיישבת 'בריה שאני' ומדייקים הרא...")
 
מ (תיקון קישור)
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות|5=יורה דעה קט}}
{{מקורות|5={{שוע|יורה דעה|קט|יורה דעה, קט|בכותרת=כן}}}}
בדין ביטול בתערובת של יבש שהתערב ביבש ובנדונים המסתעפים.
בדין ביטול בתערובת של יבש שהתערב ביבש ובנדונים המסתעפים.
==מקור הדין==
==מקור הדין==
בגמרא בחולין {{גמרא|חולין|צט|ב|צט, ב – ק, א}} מבואר לגבי גיד הנשה שהתערב עם הגידים, בזמן שאינו ניכר כולם אסורים ומקשה הגמ' שיתבטל ברוב? ומיישבת 'בריה שאני' ומדייקים הראשונים שמשמע שאם זה לא 'בריה' הדין הוא שהכל בטל. וכן משמע גם בגמרא בזבחים {{גמרא|זבחים|עב|ב|עב, ב}}.
בגמרא בחולין {{גמרא|חולין|צט|ב|צט, ב – ק, א}} מבואר לגבי גיד הנשה שהתערב עם הגידים, בזמן שאינו ניכר כולם אסורים ומקשה הגמ' שיתבטל ברוב? ומיישבת 'בריה שאני' ומדייקים הראשונים שמשמע שאם זה לא 'בריה' הדין הוא שהכל בטל. וכן משמע גם בגמרא בזבחים {{גמרא|זבחים|עב|ב|עב, ב}}.


ומקור הגמרא הבינו הראשונים שנלמד מהדין רוב הכללי של {{ציטוטון|אחרי רבים להטות}} שלומדים מזה את הדין של 'הלך אחר הרוב' וכמו כן לומדים מזה שבתערובת הרוב מבטל את המיעוט.{{הערה|כן כתבו רש"י {{מ|חולין צח, ב. ביצה, ג, ב ד"ה אפילו. גיטין נד, ב. ב"מ נג, א.}} ובתוס' {{מ|ע"ז סז, א}} ובט"ז והש"ך}}
ומקור הגמרא הבינו הראשונים שנלמד מהדין רוב הכללי של {{ציטוטון|אחרי רבים להטות|{{ויקיטקסט|שמות_כג_ב|שמות כג, ב|סוגריים=לא}}}} שלומדים מזה את הדין של 'הלך אחר הרוב' וכמו כן לומדים מזה שבתערובת הרוב מבטל את המיעוט.{{הערה|כן כתבו רש"י {{מ|חולין צח, ב. ביצה, ג, ב ד"ה אפילו. גיטין נד, ב. ב"מ נג, א.}} ובתוס' {{מ|ע"ז סז, א}} ובט"ז והש"ך}}


==מין במינו ובשלא במינו==
==מין במינו ובשלא במינו==