284
עריכות
(←דרבנן) |
(←דרבנן) |
||
שורה 83: | שורה 83: | ||
ה'''ש"ך''' (יורה דעה, צט, ס"ק ז) הביא שה'''רמ"ע מפאנו''' (בשו"ת, סימן כז) סובר שתוקף האיסור מדרבנן. | ה'''ש"ך''' (יורה דעה, צט, ס"ק ז) הביא שה'''רמ"ע מפאנו''' (בשו"ת, סימן כז) סובר שתוקף האיסור מדרבנן. | ||
ה'''נו"ב''' (כו ד"ה ועכ"פ) כתב שכן דעת רוב הפוסקים. כך כתבו '''גרש"ק''' (שו"ת אלף לך שלמה יו"ד, קמו), '''ערוה"ש''' (צט, כז), '''תורת חסד''' (או"ח, כח, ח) | ה'''נו"ב''' (כו ד"ה ועכ"פ) כתב שכן דעת רוב הפוסקים. כך כתבו '''גרש"ק''' (שו"ת אלף לך שלמה יו"ד, קמו), '''ערוה"ש''' (צט, כז), ו'''תורת חסד''' (או"ח, כח, ח). הרב פפויפר (קיצוש"ע תערובות, ח, א הערה 3) כתב שנראה שזו מסקנת רבותינו האחרונים. | ||
ה'''חת"ס'''<ref>עיין או"ח, קכט ד"ה ומ"ש פר"מ וביו"ד שיט סוף ד"ה ועתה אחזה.</ref> (חו"מ, כב ד"ה אמנם אע"ג) | כך פסק ה'''חת"ס'''<ref>עיין או"ח, קכט ד"ה ומ"ש פר"מ וביו"ד שיט סוף ד"ה ועתה אחזה.</ref> (חו"מ, כב ד"ה אמנם אע"ג) אך הוסיף והסביר שנחלקו דווקא בתערובת לח בלח, אבל בתערובת יבש ביבש לכולי עלמא נחשב האיסור לאיסור דאורייתא<ref>מכיוון שבביטול איסור בתערובת לח בלח הוי כמבער איסור מהעולם, מה שאין כן בביטול יבש ביבש.</ref>. כך כתבו גם ה'''מהרי"ץ חיות''' (יומא סז:) ה'''נו"ב''' (עפ"י הד"ת, מה ד"ה שלישית. הובא בפת"ש, צט, ג להלכה) ו'''ערוה"ש''' (צט, כז). | ||
לערוך: | לערוך: |
עריכות