הבדלים בין גרסאות בדף "ביטול איסור לכתחילה"

אין שינוי בגודל ,  11:29, 7 במאי 2018
שורה 101: שורה 101:
לדעת '''חוו"ד''' (באורים ס"ק ט), '''כריתי''' (יז), '''ד"ת''' (פ) ו'''ערוגה"ב''' (ח) בתערובת עם רוב איסור, כל התערובת נחשבת לאיסור לגבי דין הוספת היתר (גם אם אין לה דין חנ"נ), כך שאם יוסיף היתר, לא הוי כמרבה היתר אלא כמערב לכתחילה.   
לדעת '''חוו"ד''' (באורים ס"ק ט), '''כריתי''' (יז), '''ד"ת''' (פ) ו'''ערוגה"ב''' (ח) בתערובת עם רוב איסור, כל התערובת נחשבת לאיסור לגבי דין הוספת היתר (גם אם אין לה דין חנ"נ), כך שאם יוסיף היתר, לא הוי כמרבה היתר אלא כמערב לכתחילה.   


בעקבות מחלוקת זו התיר '''מעדה"ש''' (ס) לבטל רק בשעת הדחק, והוסיף עפ"י '''רע"א''' בשם '''אליה רבה''' (או"ח תרעז ז) שבמקרה שהפיל את האיסור להיתר בידיו (איפלו שוגג), אסור לבטל את האיסור מלבד בשעת הדחק.   
בעקבות מחלוקת זו התיר '''מעדה"ש''' (ס) לבטל רק בשעת הדחק, והוסיף עפ"י '''רע"א''' בשם '''אליה רבה''' (או"ח תרעז ז) שבמקרה שהפיל את האיסור להיתר בידיו (אפילו שוגג), אסור לבטל את האיסור מלבד בשעת הדחק.   


==== דעת האוסרים ====
==== דעת האוסרים ====
284

עריכות