הבדלים בין גרסאות בדף "בדין שתי מלאכות היוצאות מפעולה אחת"

שורה 68: שורה 68:
-לכאורה, ניתן להסביר שמחלוקת רבה ורב יוסף היא מצד הפעולה המעשית – מהן המלאכות הללו בעצם, האם חורש או זורע.<BR/>
-לכאורה, ניתן להסביר שמחלוקת רבה ורב יוסף היא מצד הפעולה המעשית – מהן המלאכות הללו בעצם, האם חורש או זורע.<BR/>


-'''התוס''''(מו"ק, ב: ד"ה "קא מרפויי ארעא") מסבירים במחלוקת זו, שגם רב יוסף מודה כי מצד דמיון המעשה מלאכות אלו הן 'חרישה', אבל עם זאת סובר שהולכים אחר מחשבת האדם, וכאן תכלית מעשיו היא 'זריעה'. ['''ריטב"א'''(מו"ק, ב: ד"ה "איתמר המנכשו") מסביר  שרבה הולך אחר הפעולה העכשווית שנעשית, ואילו רב יוסף אחר הפעולה העתידית].<BR/>
-'''התוס''''(מו"ק, ב: ד"ה "קא מרפויי ארעא")[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93_%D7%A7%D7%98%D7%9F_%D7%91_%D7%91] מסבירים במחלוקת זו, שגם רב יוסף מודה כי מצד דמיון המעשה מלאכות אלו הן 'חרישה', אבל עם זאת סובר שהולכים אחר מחשבת האדם, וכאן תכלית מעשיו היא 'זריעה'. ['''ריטב"א'''(מו"ק, ב: ד"ה "איתמר המנכשו") מסביר  שרבה הולך אחר הפעולה העכשווית שנעשית, ואילו רב יוסף אחר הפעולה העתידית].<BR/>


-יש מקום לעיין כיצד יסבירו '''המנחת חינוך''' ו'''המצפה איתן''', על פי שיטתם, מדוע באמת מחייבת הגמרא במועד קטן רק משום מלאכה אחת ולא משום שתיים [יש שיטות נוספות בהסבר הגמרא במועד קטן, והן יובאו בהמשך].
-יש מקום לעיין כיצד יסבירו '''המנחת חינוך''' ו'''המצפה איתן''', על פי שיטתם, מדוע באמת מחייבת הגמרא במועד קטן רק משום מלאכה אחת ולא משום שתיים [יש שיטות נוספות בהסבר הגמרא במועד קטן, והן יובאו בהמשך].
75

עריכות