554
עריכות
| שורה 372: | שורה 372: | ||
פסק ב'''כף החיים''' (תרפה ל) שנשים אינן חייבות לשמוע קריאת פרשת זכור, אך מכל מקום חייבות במצווה. וכן כתב בשו"ת '''קנין תורה''' (נג), שנשים לא צריכות לשמוע פרשת זכור. | פסק ב'''כף החיים''' (תרפה ל) שנשים אינן חייבות לשמוע קריאת פרשת זכור, אך מכל מקום חייבות במצווה. וכן כתב בשו"ת '''קנין תורה''' (נג), שנשים לא צריכות לשמוע פרשת זכור. | ||
ה'''בן איש חי''' ('''תורת חסד''' קפז) קבע שמצוות זכור היא תמיד ולכן נשים חייבות. ו'''הרב קנייבסקי''' הביא בספרו '''טעמא דקרא''' (חלק הנהגות והוראות ממרן | ה'''בן איש חי''' ('''תורת חסד''' קפז) קבע שמצוות זכור היא תמיד ולכן נשים חייבות. ו'''הרב קנייבסקי''' הביא בספרו '''טעמא דקרא''' (חלק הנהגות והוראות ממרן ה'''חזון איש''' כג) שה'''חזון איש''' הורה, שאין נשים חייבות לשמוע פרשת זכור. וכן '''הרב מרדכי אליהו''' כתב שנשים אינן חייבות, והדבר תלוי ברצונן. | ||
ולעומתם דעת ה'''מנ"ח''' (מצווה תרג) שנשים חייבות במצוה, זו כיון דהוי מצות עשה שאין הזמן גרמא, ועוד דיש בה לאו ד'לא תשכח'. | ולעומתם דעת ה'''מנ"ח''' (מצווה תרג) שנשים חייבות במצוה, זו כיון דהוי מצות עשה שאין הזמן גרמא, ועוד דיש בה לאו ד'לא תשכח'. | ||
עריכות