הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 4 בתים ,  15:33, 29 באפריל 2022
שורה 240: שורה 240:


====כוונה בקריאה====
====כוונה בקריאה====
אומנם מהתורה צריך לומר את המצווה בפה, ומכיוון שנפסק {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים ס ד|שו"ע או"ח ס ד}} שמצוות צריכות כוונה, צריכים הקהל לכוון לצאת ידי חובה, אך יוצאים ידי חובה גם בשמיעת הפרשה מהבעל קורא, וצריכים הקהל והבעל קורא לכוון כאילו קראו בפיהם{{הערה|'''משנה ברורה''' ז ס"ק טז. '''שו"ת יביע אומר''' ח או"ח נד יח}}. וטוב שהגבאי יודיע זאת לפני הקריאה{{הערה|'''ילקוט יוסף''' ארבע פרשיות ד. '''חת"ס''' הובא באורחות חיים א"ח נד יח}}.  
אומנם מהתורה צריך לומר את המצווה בפה, ומכיוון שנפסק {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים ס ד|שו"ע או"ח ס ד}} ש[[מצוות צריכות כוונה]], צריכים הקהל לכוון לצאת ידי חובה, אך יוצאים ידי חובה גם בשמיעת הפרשה מהבעל קורא, וצריכים הקהל והבעל קורא לכוון כאילו קראו בפיהם{{הערה|'''משנה ברורה''' ז ס"ק טז. '''שו"ת יביע אומר''' ח או"ח נד יח}}. וטוב שהגבאי יודיע זאת לפני הקריאה{{הערה|'''ילקוט יוסף''' ארבע פרשיות ד. '''חת"ס''' הובא באורחות חיים א"ח נד יח}}.  


יש שאומרים, שכיוון שיש דעה שלא סומכים על דין שומע כעונה, צריכים הקהל לומר הקריאה בלחש{{הערה|'''שו"ת יחו"ד''' ח"ג נג, וכותב שכן הוא ב'''פר"ח'''. '''שו"ת משיב דבר''' לה'''נצי"ב''' או"ח מד}}. אך לעומת יש שחולקים ואומרים שאם הקהל יקראו בלחש, יוצא שלא קראו מתוך ספר תורה, ולכן עדיף להקשיב ולכוון{{הערה|'''שו"ת מנחת אליעזר''' ח"ב א, ע"פ שיטת '''מהר"ם אלשקר''', הו"ד ב'''בה"ט''' תרפה ב}}.  
יש שאומרים, שכיוון שיש דעה שלא סומכים על דין שומע כעונה, צריכים הקהל לומר הקריאה בלחש{{הערה|'''שו"ת יחו"ד''' ח"ג נג, וכותב שכן הוא ב'''פר"ח'''. '''שו"ת משיב דבר''' לה'''נצי"ב''' או"ח מד}}. אך לעומת יש שחולקים ואומרים שאם הקהל יקראו בלחש, יוצא שלא קראו מתוך ספר תורה, ולכן עדיף להקשיב ולכוון{{הערה|'''שו"ת מנחת אליעזר''' ח"ב א, ע"פ שיטת '''מהר"ם אלשקר''', הו"ד ב'''בה"ט''' תרפה ב}}.  
554

עריכות