הבדלים בין גרסאות בדף "שוק באישה ערווה"

נוספו 517 בתים ,  22:38, 24 באוגוסט 2020
שורה 14: שורה 14:
*לדעת '''הרא"ש''' וחלק מהראשונים, המימרא 'קול באשה ערוה' נאמר לעניין צניעות: שלא ישמע קול זמר הנשים. אבל מותר לקרוא קריאת שמע אם שומע.{{הערה|רא"ש ברכות סימן לז ועוד.}}
*לדעת '''הרא"ש''' וחלק מהראשונים, המימרא 'קול באשה ערוה' נאמר לעניין צניעות: שלא ישמע קול זמר הנשים. אבל מותר לקרוא קריאת שמע אם שומע.{{הערה|רא"ש ברכות סימן לז ועוד.}}


*ולדעת '''הרי"ד''' ועוד מהראשונים הוא הדין לשיער.{{הערה|פסקי הרי"ד (ברכות כד.) ועוד.}}
*ולדעת '''הרי"ד''' ועוד מהראשונים הוא הדין לשיער.{{הערה|פסקי הרי"ד (ברכות כד.) ועוד.}} וכן נראית דעת '''הרמב"ם''', שקול ושיער לא נאסרו בעת קריאת שמע.{{הערה|שכן בהלכות קריאת שמע (פרק ג הלכה טז) הביא רק את דין טפח באישה: "ואם היה מגולה טפח מגופה, לא יקרא כנגדה". ואילו דין השיער והקול הובאו רק בהלכות איסורי ביאה (פרק כא הלכה ב): "ואפילו לשמוע קול הערוה או לראות שערה אסור".}}
 
ומכל מקום, שוק נאמר לעניין איסור אמירת דברים שבקדושה.{{הערה|פסקי הרי"ד שם.}}
 


ומכל מקום, שוק נאמר לעניין איסור אמירת דברים שבקדושה.{{הערה|שם.}}


*ואילו '''רש"י''' פירש: "שוק - באשת איש. ערוה - ''להסתכל'', וכן ''באשתו לקריאת שמע''".
*ואילו '''רש"י''' פירש: "שוק - באשת איש. ערוה - ''להסתכל'', וכן ''באשתו לקריאת שמע''".