הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 73 בתים ,  19:05, 2 במאי 2022
שורה 140: שורה 140:
ה'''תרוה"ד''' פוסק (קח)  שיוצאים ידי חובה דווקא בפרשת זכור וא"א בקריאת ויבא עמלק, ולכן כותב שבני הכפרים, עדיף להם לבוא לשמוע פרשה במנין, את פרשת זכור מאשר קריאת המגילה ופרשת ויבא עמלק.
ה'''תרוה"ד''' פוסק (קח)  שיוצאים ידי חובה דווקא בפרשת זכור וא"א בקריאת ויבא עמלק, ולכן כותב שבני הכפרים, עדיף להם לבוא לשמוע פרשה במנין, את פרשת זכור מאשר קריאת המגילה ופרשת ויבא עמלק.


לדעת ה'''מגן אברהם''' (תרפה) אפשר לצאת ידי חובת המצווה אף בשמיעת קריאת התורה של פורים שהרי ביום זה קוראים את פרשת 'ויבא עמלק' ('''בשלח'''), ולא את פרשת זכור{{הערה|לדעתו הסכימו ה'''באה"ט''', '''פמ"ג''', '''כה"ח''', (או"ח תרפה). '''חכמת שלמה''' (מגילה יח א) ועוד מהאחרונים}}.
לדעת ה'''מגן אברהם''' ([https://www.sefaria.org.il/Magen_Avraham.685?vhe=Magen_Avraham&lang=he תרפה]) אפשר לצאת ידי חובת המצווה אף בשמיעת קריאת התורה של פורים שהרי ביום זה קוראים את פרשת 'ויבא עמלק' ('''בשלח'''), ולא את פרשת זכור{{הערה|לדעתו הסכימו ה'''באה"ט''', '''פמ"ג''', '''כה"ח''', (או"ח תרפה). '''חכמת שלמה''' (מגילה יח א) ועוד מהאחרונים}}.


המ'''הרי"ל דיסקין''' ('''שו"ת מהרי"ל דיסקין''' קונטרס אחרון ה ס"ק קא) ה'''משנ"ב''' (תרפה ס"ק טז) וה'''ערוך השלחן''' (שם ה), חולקים על דעת ה'''מג"א''', ופוסקים שא"א לצאת ידי חובה המצווה בשמיעת פרשת 'ויבא עמלק'.   
המ'''הרי"ל דיסקין''' ('''שו"ת מהרי"ל דיסקין''' קונטרס אחרון ה ס"ק קא) ה'''משנ"ב''' (תרפה ס"ק טז) וה'''ערוך השלחן''' (שם ה), חולקים על דעת ה'''מג"א''', ופוסקים שא"א לצאת ידי חובה המצווה בשמיעת פרשת 'ויבא עמלק'.   
553

עריכות