הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:מצווה בו יותר מבשלוחו"

עריכה
(יצירת טיוטה)
 
(עריכה)
שורה 5: שורה 5:
==סוגיית הגמרא==
==סוגיית הגמרא==


במשנה שנינו (קידושין מא א) שהאיש מקדש בו ובשלוחו, האישה מתקדשת בה ובשלוח, האיש מקדש את בתו כשהיא נערה בו ובשלוחה.
במשנה שנינו (קידושין מא א) שהאיש מקדש בו ובשלוחו, האישה מתקדשת בה ובשלוחה, האיש מקדש את בתו כשהיא נערה בה ובשלוחה.
הכלל נאמר על ידי רב יוסף כתירוץ לשאלת הגמרא שהרי המילה "בו" מיותרת, אלא לומדים מכאן את הכלל ש"מצווה בו יותר מבשלוחו".  
הכלל נאמר על ידי רב יוסף כתירוץ לשאלת הגמרא שהרי המילה "בו" מיותרת, אלא לומדים מכאן את הכלל ש"מצווה בו יותר מבשלוחו".  
למסקנת הסוגיה דבר זה אפשר ללמוד רק ממה שכתוב במשנה "בה" בקשר לאישה, ואילו אצל הגבר חל איסור לקדש על ידי שליח.  
למסקנת הסוגיה דבר זה אפשר ללמוד רק ממה שכתוב במשנה "בה" בקשר לאישה, ואילו אצל הגבר חל איסור לקדש על ידי שליח.  


למסקנה הגמרא דיברה על שתי מקרים:  
למסקנה הגמרא דיברה על שני מקרים:  


*המקרה עליו דנה הגמרא: מצווה גדולה יותר לאישה להתקדש בעצמה ולא לשלוח שליח קבלה (לקבל את הטבעת או את הגט).
*המקרה עליו דנה הגמרא: מצווה גדולה יותר לאישה להתקדש בעצמה ולא לשלוח שליח קבלה (לקבל את הטבעת או את הגט).
שורה 15: שורה 15:


==מחלוקת הראשונים==
==מחלוקת הראשונים==
מחלוקת הראשונים האם קידושין הם מצווה או הכשר מצווה.
יש לדון האם הכלל נאמר רק על מצווה או גם על הכשר מצווה, והאם קידושין הם מצווה או הכשר מצווה.


===קידושין הרי הם כהכשר מצווה===
===קידושין הרי הם כהכשר מצווה===
553

עריכות