הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 1,058 בתים ,  07:51, 29 באפריל 2022
שורה 140: שורה 140:
אך צריך לכוון בשעת קריאה זו, לצאת ידי חובת המצווה ('''פעולת שכיר''' קלג).
אך צריך לכוון בשעת קריאה זו, לצאת ידי חובת המצווה ('''פעולת שכיר''' קלג).
וכן יש פוסקים האומרים, שלפני הקריאה, יש לומר לבעל קורא, שיכוון להוציא ידי חובה, את מי שצריך{{הערה|'''שו"ת הר צבי''' ח"א נח. '''מקראי קודש''' פורים ו}}.
וכן יש פוסקים האומרים, שלפני הקריאה, יש לומר לבעל קורא, שיכוון להוציא ידי חובה, את מי שצריך{{הערה|'''שו"ת הר צבי''' ח"א נח. '''מקראי קודש''' פורים ו}}.
{| class="wikitable"
|-
!השיטות!!מחלוקת בעניין תוכן הקיראה
|-
|'''תוס''', '''רא"ש''', '''רשב"א''', '''תורת הדשן''' ועוד ראשונים, וכן ה'''משנ"ב''' ה'''פעולת שכיר''' וה'''ערוך שלחן'''||החובה היא לקרוא דווקא את פרשת זכור כדי לצאת ידי חובת מצוות זכירת מעשה עמלק.
|-
|ה'''חינוך''', ה'''רמב"ן''', ה'''ראב"ד''' ו'''ר"ש משאנץ'''||לא צריך דווקא פרשת זכור, אלא כל אחד יזכור במילים שלו, או ילמד הלכות מגילה.
|-
|'''מגן אברהם''', '''באה"ט''', '''פמ"ג''', '''כה"ח''' ועוד אחרונים||לא חייבים לשמוע דווקא את פרשת זכור, אלא אפשר גם לצאת ידי חובת המצווה כששומעים את קריאת "ןיבא עמלק" בפורים. על דעה זו חלקו חלק מהפוסקים כגון ה'''משנ"ב''' ה'''מהרי"ל דיסקין''' וה'''ערוך השלחן'''.
|}


==קריאת פרשת זכור==
==קריאת פרשת זכור==
553

עריכות