הבדלים בין גרסאות בדף "דרכים שלא לעבור בבל יראה ובל ימצא"

אין תקציר עריכה
(דף חדש: ההתמודדות עם הלאוים של בל יראה ובל ימצא האיסור להשאיר ולקיים חמץ ברשותו בפסח והדרכים שלא לעב...)
 
שורה 1: שורה 1:
                ההתמודדות עם הלאוים של בל יראה ובל ימצא
        '''טקסט מודגש''' ההתמודדות עם הלאוים של בל יראה ובל ימצא
{{מקורות|פסחים א א|פסחים ד. ה: ו.||חמץ ומצה ב א|תלד ב}} [[קטגוריה:חמץ]] [[הפקר]]
[[קטגוריה: פסחים ד. ה: ו.]][[חמץ ומצה ב. ג .ד]][[אורח חיים תלד תלז]]
האיסור להשאיר ולקיים חמץ ברשותו בפסח והדרכים שלא לעבור בלאו זה.
האיסור להשאיר ולקיים חמץ ברשותו בפסח והדרכים שלא לעבור בלאו זה.
איסור השהיית חמץ בפסח נאסר בתורה בשני לאוים,"שבעת ימים שאור לא ימצא בבתיכם" ו"לא יראה לך חמץ בכל גבולך"                                                                                              הגמ' מביאה ברייתא הדורשת פסוקים אלו ולומדת מהם את גדרי האיסור.                                "לא יראה לך שאור בכל גבולך- שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה" משמע  שהאיסור חל רק בחמץ ששלך ושאפשר לראותו.                                                                                                            "יכול יטמין ויקבל פקדונות? תלמוד לומר לא ימצא בבתיכם" האיסור חל גם בחמץ טמון וגם בחמץ שאינו שלך.                                                                                                                  מפשט הפסוקים עולה שהאיסור הקל (לא יראה לך) חל במרחב גדול (בכל גבולך) ואילו האיסור החמור(לא ימצא) חל במרחב מצומצם יותר(לא ימצא בבתיכם) הברייתא העלתה הוא אמינא זו:     
איסור השהיית חמץ בפסח נאסר בתורה בשני לאוים,"שבעת ימים שאור לא ימצא בבתיכם" ו"לא יראה לך חמץ בכל גבולך"                                                                                              הגמ' מביאה ברייתא הדורשת פסוקים אלו ולומדת מהם את גדרי האיסור.                                "לא יראה לך שאור בכל גבולך- שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של אחרים ושל גבוה" משמע  שהאיסור חל רק בחמץ ששלך ושאפשר לראותו.                                                                                                            "יכול יטמין ויקבל פקדונות? תלמוד לומר לא ימצא בבתיכם" האיסור חל גם בחמץ טמון וגם בחמץ שאינו שלך.                                                                                                                  מפשט הפסוקים עולה שהאיסור הקל (לא יראה לך) חל במרחב גדול (בכל גבולך) ואילו האיסור החמור(לא ימצא) חל במרחב מצומצם יותר(לא ימצא בבתיכם) הברייתא העלתה הוא אמינא זו:     
233

עריכות