הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 107 בתים ,  18:53, 27 באפריל 2022
שורה 143: שורה 143:
את פרשת זכור, קוראים בשבת שלפני פורים, בהקשר לכך שהיהודים בפורים ניצחו את המן הרשע, שהיה מצאצאי עמלק {{הערה|'''לבוש''' תרפה ב. '''מנחת ביכורים''' על התוספתא מגילה ג א, ועוד}}. בקריאה זו קוראים את הפסוקים, המדברים על הציווי, מסוף פרשת כי תצא (דברים כה, יז-יט).   
את פרשת זכור, קוראים בשבת שלפני פורים, בהקשר לכך שהיהודים בפורים ניצחו את המן הרשע, שהיה מצאצאי עמלק {{הערה|'''לבוש''' תרפה ב. '''מנחת ביכורים''' על התוספתא מגילה ג א, ועוד}}. בקריאה זו קוראים את הפסוקים, המדברים על הציווי, מסוף פרשת כי תצא (דברים כה, יז-יט).   


בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את פרשת השבוע, ולמפטיר, קוראים את פרשת זכור מתוך ספר התורה השני. נחלקו הפוסקים מהיכן מתחילים את ההפטרה. למנהג האשכנזים מתחילים : "כה אמר ה' פקדתי" (שמואל א טו) {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|שו"ע שם}}, ולמנהג הספרדים (הובא ב'''אבודרהם''') מתחילים ב"ויאמר שמואל אל שאול" (שמואל א א).
בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את פרשת השבוע, ולמפטיר, קוראים את פרשת זכור מתוך ספר התורה השני. נחלקו הפוסקים מהיכן מתחילים את ההפטרה. למנהג הספרדים (הובא ב'''אבודרהם''') מתחילים ב"ויאמר שמואל אל שאול" {{ויקיטקסט|שמואל א א|שמואל א, טז א}}. ולמנהג האשכנזים מתחילים פסוק לאחר מכן : "כה אמר ה' פקדתי" {{ויקיטקסט|שמואל א ב|שמואל א, טו ב}} {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|שו"ע שם}}.


===חיוב הקריאה===
===חיוב הקריאה===
553

עריכות