הבדלים בין גרסאות בדף "יסוד החיוב בתפילה"

נוספו 455 בתים ,  13:15, 27 בדצמבר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}
{{מקורות|{{גמרא|ברכות|יז|ב|ברכות יז:|בכותרת=כן}}}}
{{מקורות|{{גמרא|ברכות|יז|ב|ברכות יז:|בכותרת=כן}},{{גמרא|ברכות|כ|א|ברכות כ.|בכותרת=כן}}|{{גמרא|ברכות|כ|א|ברכות כ.-כא:|בכותרת=כן}},{{גמרא|סוכה|לח|א|סוכה לח.|בכותרת=כן}}}}
 
מה יסוד החיוב בתפילה, האם החיוב מהתורה או מדברי חכמים, ומה דין החיוב לנשים.
מה יסוד החיוב בתפילה, האם החיוב מהתורה או מדברי חכמים, ומה דין החיוב לנשים.


שורה 17: שורה 18:


ו'''רש"י'''  {{בספריא|Rashi_on_Berakhot.20b.5.1|כ: הכי גרסינן תפלה דרחמי נינהו}} לא גורס את כל המהלך של הפשיטא, כי מהגרסא הזו משמע שתפילה דאורייתא, וקיימא לו שתפילה דרבנן.
ו'''רש"י'''  {{בספריא|Rashi_on_Berakhot.20b.5.1|כ: הכי גרסינן תפלה דרחמי נינהו}} לא גורס את כל המהלך של הפשיטא, כי מהגרסא הזו משמע שתפילה דאורייתא, וקיימא לו שתפילה דרבנן.
אבל '''תוספות''' מסביר שאפשר שזה שכתוב פשיטא לא אומר שזה מדאורייתא.
וכן כתבו הרבה ראשונים.
פשט ה'''רי"ף''' וה'''תר"י ורמב"ם מפורש -''' שזה דאורייתא.


===מקורות לתפילה דרבנן===
===מקורות לתפילה דרבנן===
שורה 29: שורה 36:


===דעת הרמב"ם===
===דעת הרמב"ם===
 
<br />
===דעת הרמב"ן===
===דעת הרמב"ן===
<br />
<br />