הבדלים בין גרסאות בדף "ביטול איסור לכתחילה"

נוספו 327 בתים ,  11:54, 12 בנובמבר 2017
שורה 83: שורה 83:
ה'''ש"ך''' (יורה דעה, צט, ס"ק ז) הביא שה'''רמ"ע מפאנו''' (בשו"ת, סימן כז) סובר שתוקף האיסור מדרבנן.
ה'''ש"ך''' (יורה דעה, צט, ס"ק ז) הביא שה'''רמ"ע מפאנו''' (בשו"ת, סימן כז) סובר שתוקף האיסור מדרבנן.


כדעתם פסקו '''גרש"ק''' (שו"ת אלף לך שלמה יו"ד, קמו), '''תורת חסד''' (או"ח, כח, ח) ו'''חכ"א''' {{מקור}}. ה'''נו''' (כו ד"ה ועכ"פ) כתב שכן דעת רוב הפוסקים.
ה'''נו"ב''' (כו ד"ה ועכ"פ) כתב שכן דעת רוב הפוסקים. כך כתבו '''גרש"ק''' (שו"ת אלף לך שלמה יו"ד, קמו), '''ערוה"ש''' (צט, כז), '''תורת חסד''' (או"ח, כח, ח) ו'''חכ"א''' {{מקור}}. הרב פפויפר (קיצוש"ע תערובות, ח, ב הערה 3) כתב שנראה שזו מסקנת רבותינו האחרונים.


ה'''חת"ס''' (חו"מ, כב ד"ה אמנם אע"ג) <ref>עיין או"ח, קכט ד"ה ומ"ש פר"מ וביו"ד שיט סוף ד"ה ועתה אחזה.</ref> וכן כתבו הנו"ב וערוה"ש (צט, כז) כתבו שתערובת לח בלח הוי דרבנן, ותערובת יבש ביבש הוי דאו' לכו"ע.
ה'''חת"ס'''<ref>עיין או"ח, קכט ד"ה ומ"ש פר"מ וביו"ד שיט סוף ד"ה ועתה אחזה.</ref> (חו"מ, כב ד"ה אמנם אע"ג) כתב שתערובת לח בלח הוי דרבנן, ותערובת יבש ביבש הוי דאורייתא לכולי עלמא. כך כתבו גם ה'''מהרי"ץ חיות''' (יומא סז:) ה'''נו"ב''' (עפ"י הד"ת, מה ד"ה שלישית. הובא בפת"ש, צט, ג להלכה) ו'''ערוה"ש''' (צט, כז)


לערוך:
לערוך:
284

עריכות