הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 4 בתים ,  16:01, 6 במאי 2016
שורה 133: שורה 133:
'''המהרש"ל''' מוכיח דין זה מדברי '''הרמב"ם''' (סוטה ב יד), שכתב: "במה דברים אמורים? כשרננו העיר עליה ועל זה הנטען... ואמרו פלוני זינה עם פלוני", '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]) מסביר שמכיוון שהרמב"ם לא הזכיר את הכיעור בדין זה, משמע מדבריו שהרינון בעיר לא יוצא על הכיעור שהעדים ראו. כדבריו כתב ה'''עבודת הגרשוני''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1464&st=&pgnum=38 (כח)].
'''המהרש"ל''' מוכיח דין זה מדברי '''הרמב"ם''' (סוטה ב יד), שכתב: "במה דברים אמורים? כשרננו העיר עליה ועל זה הנטען... ואמרו פלוני זינה עם פלוני", '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]) מסביר שמכיוון שהרמב"ם לא הזכיר את הכיעור בדין זה, משמע מדבריו שהרינון בעיר לא יוצא על הכיעור שהעדים ראו. כדבריו כתב ה'''עבודת הגרשוני''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1464&st=&pgnum=38 (כח)].


'''הדרישה''' עצמו, מדייק מדברי הרמב"ם אחרת, וסובר שאם הקול אינו יוצא על הכיעור, צריך היה הרמב"ם לכתוב: "וגם רננו העיר עליה..." היות והרמב"ם משתמש בביטוי: "במה דברים אמורים", הוא מכליל את הקול בדין עדי הכיעור. יוצא מזה שהרמב"ם סובר כשיטת הטור. כדברי '''הדרישה''' ו'''הטור''' נכתב בספר '''הר המור''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=842&st=%D7%A2%D7%93%D7%99+%D7%9B%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8&pgnum=42&hilite= לג], ובספר '''פרשת מרדכי''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1314&st=&pgnum=119 ח].  
'''הדרישה''' עצמו, מדייק מדברי הרמב"ם אחרת, וסובר שאם הקול אינו יוצא על הכיעור, צריך היה הרמב"ם לכתוב: "וגם רננו העיר עליה..." היות והרמב"ם משתמש בביטוי: "במה דברים אמורים", הוא מכליל את הקול בדין עדי הכיעור. יוצא מזה שהרמב"ם סובר כשיטת הטור. כדברי '''הדרישה''' ו'''הטור''' נכתב בספר '''הר המור''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=842&st=%D7%A2%D7%93%D7%99+%D7%9B%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8&pgnum=42&hilite= (לג)], ובספר '''פרשת מרדכי''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1314&st=&pgnum=119 (ח)].  


'''הב"ח''' (ג) מעמיד את הטור כשיטת '''המהרש"ל''' (שו"ת לג), בה הקול יוצא שלא מחמת עדי הכיעור.
'''הב"ח''' (ג) מעמיד את הטור כשיטת '''המהרש"ל''' (שו"ת לג), בה הקול יוצא שלא מחמת עדי הכיעור.
165

עריכות